Nga Moikom Zeqo (1949 – 2020)
Botuar në DITA
Në librin “Rrethimi i Shkodrës”, botuar në 1504, Barleti shënon:
“Na patën rënë në dorë disa shkrime, më tepër fragmente, në të cilat flitej më shumë për rindërtimin që i bënë këtij qyteti (Shkodrës) stërgjyshërit tanë, sesa për ndërtimin e tij. Ishte shkruar aty në gjuhën popullore se një farë Roza me motrën e vet Fa qenë themelueset e para të Shkodrës, prandaj fortesa e saj quhej Rozafa”.
Pra Barleti na dëshmon i pari për një legjendë ndërtimi të shkruar në gjuhën popullore, në shqip, fakt ky që ka rëndësi për folkloristikën tonë.
Gjuhën shqipe, të cilën Barleti e gjen të shkruar në Shkodër para shekullit XV, para pushtimit osman, ai e përmend si “gjuhë epirotase”, kurse shqiptarët si “epirotas”.
Në librin “Historia e Skënderbeut” Barleti jep mendime edhe për origjinën e gjenezën e popullit shqiptar e të gjuhës së tij. Ai thotë se epirotët quhen edhe “arbër” dhe se “prej këtyre ka rrjedhur gjuha epirote ose arbërore”.
Në librat e tij Barleti ka shkruar edhe emra, kryesisht sponime, në formën e tyre fonetike shqipe, si dhe ka përkthyer emra të thjeshtë e të përbërë nga shqipja në latinisht.
Kështu, për rastin e parë në “Historia e Skënderbeut” (libri IV) përmend toponimin “Busegiarpeni” (“Buzëëgjarpëri”) pastaj “Mocres” (për malin e Mokrës), “Redoni” (për kepin në veri të Durrësit), “Lachi” (për kepin e Lakit); në librin XI për emrin e një fushe shkruan “nostri Livand apellant” d.m.th. “tanët e quajnë Livand”; pra me “tanët” Barleti kupton bashkatdhetarët e tij shqiptarë dhe emrin e fushës Livand e jep shqip.
Në librin XIII të “Historisë së Skënderbeut” përmend edhe “Chiurilium” për Currilat e Durrësit. Por, duke na dhënë emrin e qytetit të Krujës, Marin Barleti bën i pari shpjegimin shkencor etimologjik të këtij emri, i cili dokumentohet qysh në shekullin IX. Barleti shënon:
“Aty (në qytetin e Krujës) ka kroje të begatshme e të pashtershme, bile emrin e ka marrë prej tyre, se në gjuhën shqipe krua d.m.th. tregon burimet”.
Barleti është i pari shqiptar që bën shpjegimin etimologjik të një emri të vendit të tij. Ky shpjegim i emrit Krujë është krejtësisht i vërtetë dhe i pranuar nga shkenca etimologjike moderne.
Prof. Çabej këtë shpjegim të Barletit e gjen të drejtë dhe thekson se fjala “krua” është e fondit të lashtë indoevropian.
Së fundi duhen vënë në dukje fjalët shqipe që Barleti i përkthen në latinisht si p.sh., “Pulchra” (për “Luginën e Bukur”), “Albulas” (për “Ujët e Bardhë”), “Petralba”, (për “Gurin e Bardhë”).
Po të mos ishte shqiptar dhe po të mos e njihte gjuhën shqipe, Barleti s’kish si t’i përkthente këto toponime në këtë mënyrë, pra edhe këto dëshmojnë për njohjen e natyrës së shqipes dhe të shpjegimeve etimologjike të saj.
*****
©Copyright Gazeta DITA
Ky artikull është ekskluziv i Gazetës DITA, gëzon të drejtën e autorësisë sipas Ligjit Nr. 35/2016, “Për të drejtat e autorit dhe të drejtat e lidhura me to”. Shkrimi mund të ripublikohet nga mediat e tjera vetëm duke cituar DITA dhe në fund të vendoset linku i burimit, në të kundërt çdo shkelës do të mbajë përgjegjësi sipas Nenit 178 të Ligjit Nr/ 35/2016
Historine e Shqiperise, te cilen Cabej ishte bashkautor dhe redaktor, pastaj e revizionuan militantrt e Saliut dhe pordhemedhenjte e Ramutit.
Jua kerkoi Turqia e Greku. Forcoi Ramuti marrdheniet me Vucic e Erdogan. Dhe beri uje shekuj te tere gjak shwiptar i derdhur, ngjyren e te cilit e kemi ne Flamurin me Shqiponje.
Ramuti gjakun e derdhur te shqiptarit e quan kot. Mendon se shwiptari malesor e bujk mund ti kish zgjidh hallet gjate historise me computer, dmth me e-Albania.
Dmth sic na lexon neper komentet online dhe ve doren ne zemer na i merr parasysh ankesat.
Cdo pushtus ,ne cdo vend te botes ,ka lene gjurmet e veta ne radhe te pare ne gjuhen e folur dhe ne emertimin e vendeve!Shteti shqiptar i kaperceu te 100 vitet e jetes se vet , prandaj duhet te vendos kudo emertime Shqip,duke filluar nga gjuha e folur qe po humbet me morine e fjaleve te huaja ,por edhe te vendeve,pse jo ,duke filluar nga qytetet!Tingellon bukur tashti emertimi “Dimal”me te cilen u pagezua ish “Ura e Hasanbeut apo vajgurore”qe ishte me perpara!Lexova para ca kohesh nji propozim te nji grupi qytetaresh nga Skrapari per ti nderruar emrinCorrovodes ne ”Skrapar”; po te dy emrat prap jane te huaj,sepse ”Skrapar ”rrjedh nga latinishtja qe do te thot “Shkemb”Me qenese ne Tomorr ka qene faltorja e Dodones ,do te ishte mire qe edhe qyteti te merte kete emer!Ne ndryshimet qe mund tu behen emravet te qyteteve ,eshte mire te merret mendimi i nji grupi me ta madh njerzish ,perfshire studius dhe intelektuale te shquar!
po me Beratin cfare do bejme? Sepse kuptimi i emrit berat nuk ka te beje fare as me shqipen e as me llogjiken … ja kuptimi origjinal; “berat, quhej nje dekret, me ane te te cilit
ne perandorine osmane, emeroheshin princat ne Serbi, Rumani dhe Moldavi”.
Berat ja vune bullgaret kur pushtuan arberine eshte emer sllav, ndersa arkitektura osmane
O Dodona.
Emri i Skraparit eshte shqip. Fjala “shkemb” ne latinisht quhet “saxum” edhe nuk ka asnje lidhje me emrin e Skraparit. Cilen fjale latine pretendon ti?
Në kete artikull lexuesi merr informacion mbi disa emertime të disa vëndeve në Shqiperinë e shekullit te XV-të me burim informacioni:”Shënimet e Moikomit”-në Dita- Si e shpjegon Barleti emrin e Krujës, version që më pas u pohua edhe nga Çabej.
September 6, 2021 15:15
Aty thuhet: Në librin “Rrethimi i Shkodrës”, botuar në 1504, Barleti shënon:
“Na patën rënë në dorë disa shkrime, më tepër fragmente, në të cilat flitej më shumë për rindërtimin që i bënë këtij qyteti (Shkodrës) stërgjyshërit tanë, sesa për ndërtimin e tij. Ishte shkruar aty në gjuhën popullore se një farë Roza me motrën e vet Fa qenë themelueset e para të Shkodrës, prandaj fortesa e saj quhej Rozafa”.
Pra Barleti na dëshmon i pari për një legjendë ndërtimi të shkruar në gjuhën popullore, në shqip, fakt ky që ka rëndësi për folkloristikën tonë.
Gjithashtu veç te tjerash thuhet per emrin e qytetit te Krujes:
“Marin Barleti bën i pari shpjegimin shkencor etimologjik të këtij emri, i cili dokumentohet qysh në shekullin IX. Barleti shënon:
“Aty (në qytetin e Krujës) ka kroje të begatshme e të pashtershme, bile emrin e ka marrë prej tyre, se në gjuhën shqipe krua d.m.th. tregon burime
Në librat e tij Barleti ka shkruar edhe emra, kryesisht sponime, në formën e tyre fonetike shqipe,
Kështu, për ketë rast në “Historia e Skënderbeut” (libri IV) përmend toponimin “Busegiarpeni” (“Buzëëgjarpëri”)
Siç shifet në spjegimet e Barletit jepet një variant folklorik,ai per emrin e Keshtjelles Rozafa,emër i cili deri më sot ka mbetur ende folklorik me gjithë zhvillimet etimologjike te gjuhes Shqipe,si edhe nje emër Kruja,qe Barleti e ka spjeguar me prejardhje të fjales Shqipe Krua per arsye te egzistences te disa Krojeve aty,dhe që është mbeshtetur edhe nga etimologet e shquar të vëndit tonë si Çabej etj.
Por është per të ardhur keq që emri Rozafa, i keshtjellës së Shkodres, vazhdon në literaturen Shqiptare të endet mes folklorizmit,gojëdhënave dhe përrallave popullore.
Mendoj se këtij trajtimi idiot duhet ti jepet fund.
Barleti na thotë se:”Ishte shkruar aty në gjuhën popullore se një farë Roza me motrën e vet Fa qenë themelueset e para të Shkodrës, prandaj fortesa e saj quhej Rozafa”.
Edhe vetë Barleti,nga mënyra se si e thekson këtë emërtim,jep përshtypjen se këto “shkrime të gjetura” nuk janë veçse përralla që u janë treguar fëmijve nga prindërit e tyre.
Por etimologet tanë duhet që nisur nga këto përralla,apo mitologji,të shofin aty të vërtetën historike apo shkencore.Ata-etimologet-duhet ta zberthejnë dhe ta thonë se këto motra -Roza dhe Fa-mund të jenë simbolika të një realiteti.
Cilat mund të jenë këto simbolika simbas mendimit tim që nuk jam nga Shkodra dhe nuk e di “Shkodrançen” dhe nuk jam shumë në dijeni të historisë së thënieve të tyre popullore;
Vërtet këto kanë qënë dy motra që paskan ndërtuar apo rindërtuar një kështjellë gjigande si këjo e Shkodres?,natyrisht që ato nuk kanë qënë dy femra,por pa dyshim,që duhet ta kuptojmë se janë dy fuqi ndërtuese.Dikush mund të pyesë me të drejtë:po per ç’fare fuqie bëhet fjalë?,Unë mendoj se bëhet fjalë për dy ngulime,ose në kuptimin e sotem,dy fshatra të cilat kanë qënë realisht aty rreth asaj kodre,ku popullsitë e tyre siç e dime nga historia kanë siguruar ushqimin e tyre me peshkim apo edhe blektori e më pas edhe me buqesi,konforme zhvillimeve historike të njerëzimit.
Pikërisht ketyre ngulimeve u është dashur nevoja për tu mbrojtur nga armiqtë sulmues,kodra siper tyre,të cilën sipas zhvillimeve historike te mundshme gradualisht kanë ndertuar Keshtjellën.
Nuk len hapësirë dritarja që kemi në dispozicion,për t’ju kaluar fotot e paraqytetit të Shkodrës-fshatrave-që ndoshta mund të ndodhen edhe sot e kesaj dite që po shkruaj unë.
Qysh në hartat apo fotot më të vjetra po ti kerkoni,Ju do të shifni aty ato dy ngulime.
Ato shtrihen njëra në faqen e Kodrës,që unë shkurtimisht do ta quaja fshati Fa,pra fshati në faqe të Kodrës.
Dhe tjetra më poshtë,pra në rrëzë të Kodrës,poshtë të parit-atij të Fa-,të cilën unë do ta quaja Rrëzë,që Shkodrance ndoshta shkruhet Rronza,dhe ndoshta shqiptohet Ronza.
Historikisht dhe gojë më gojë,ato kanë evoluar në ROZA dhe FA.
Në mitologjinë popullore ato kanë ardhur nga prinderit tek fëmijët e tyre brez pas brezi,si përgjigje pyetjeve të të vegjelve: Nona! Po kush e ka ndertuar Rozafen,atje lart?,dhe pergjigja që u ka ardhur ka qënë përshtatshmërisht për fëmijët:Kanë qënë dy motra,të keqen Nona,ROZA dhe FA-ja që e ndertuan.
Pra-them unë tani- ato fillimishte kanë thënë të vërtetën se e ndertuan Keshtjellën e Famshme të Shkodrës populli i dy fshatrave,apo dy lagjeve të qytetit,s’ka rendesi, që quheshin Lagja e Faqes dhe Lagja e Rronzes,sepse aty ishte populli,aty ishte forca,aty ishin mbrojtesit e tyre ne luftra per mbijetese,aty ishte nevoja per të ndertuar dhe aty u ndertua.
Pra i lini idiotizmat qe hasen edhe ne literaturen e sotme,me motrat e vellezerit dhe besen dhe tradhetine,es keto jane per pas darke,dhe spjegojani popullit historine e tyre te vertet,reale dhe historike.
Tani e kane në dorë autoritetet etimologjike,historike e gjeografike e arkeologjike Shqiptare e në radhë të parë ,Shkodrane, ta gjejnë saktesisht nëse mund të jetë këjo rruga e spjegimit të emrit Rozafa te Keshtjelles së Shkodrës.Habitem me zotin Luka,njeriun dhe intelektualin e shquar Shkodran që ende ndjek folklorizmat,Prandaj i bej thirrje që të angazhohet në këtë çështje dhe ti japi fund perrallave popullore,që tek ato mund të gjejmë çelesin e spjegimit dhe të kuptojme e deshifrojmë filozofine e mitologjise perkatese.
Futja kot o Betixho. Merre me lëng, se mishi mbaroi.
Rozafa e ka marrë emrin prej qytetit sirian Resafa. Aty është ekzekutuar Shën Serxhio, që në shqip i thonë Shën Shirgji (në kohët e vjetra mbahej si shënjti i Shkodrës, ku aty afër ka edhe kishën me të njëjtin emër, Shirgj). Për nder të vendit ku u ekzekutua Shirgji, pra qyteti Rusafa, kështjellën e Shkodrës e quajtën njëlloj, Rusafat (vëre edhe mbaresën tipke -AT, njëlloj si Ararat, Arafat,etj, aspak shqiptare).
Tani, si është e mundur që kështjella e një qyteti të ketë një emër, por qyteti emër tjetër?? Pra, qyteti është Shkodra, por kështjella është Rozafa?? Ku tjetër e ke hasur këtë?? Askund.
Futeni në kokë, që Mesjeta e hershme ka binjakëzuar shumë toponime nga Lindja në Perëndim, për hir të fesë, krishtërimit. Kështu ka ndodhur në gjihë botën. Prandaj kemi Rozafa dhe Shirgj në Shkodër. Prej Rusafës së Shën Shirgjit, në Siri.
Ik e ha fasule tani, bashkë me shpjegimet e Rronzës, Faqes, Ballit, Gushës, Qafës, Hundës, etj.
Cabeu Emrin Kruje,,Krue ne dokumentet Mesjetare,,e lidh natyrshem me fjalen shqipe-Krue,,krua-burim uji.
Kete e ka deshmuar para se te lindte Moikom Zeqo dhe pa ju referuar etimologjise se Barletit.
Sepse Barleti vertet ka qelluar ne shenje ne rastin e emrit Krue,por kur flet per prejardhjen e shqiptareve(Arberit),i ngaterron me albalonget ne afersi te Romes,nje trill i studiuesit mesjetar Picolimini,qe u be papa Piu(,sa per dijeni shqiptaret nuk e kane quajtur kurre veten Albane dhe territorin Albania,,.Keshtu na quajne te huajt.Shqiptaret e kane quajtur veten Arber dhe territorin Arberi).Edhe kur flet per masakrat qe beri sulltan Mehmeti ne More,konkretisht ndaj qytetareve te orobes ,Manias etj,,i quan qytatare venciane,,kur dihet se ata jane Arberore dhe jo italiane..Atehere filluan shtegtimet e ketyre arberoreve drejt brigjeve te Puglias.
Sot greket i quajne Arvanitas,,por ne kohen e Skenderbeut nuk kishte greke ne More,se perndryshe do te kishte permendur sikur nje grek te vetem.
Barleti permend sllave,tribalde,serbe,bullgare,por ne vepren e tij une nuk kam ndeshur te permendet popullsi greke ne Ballkan,,qofte edhe me emertimet antike Helene,Junane,Romij,
Prandaj Kocaqi ka te drejte qe thote se deri ne 1830 nuk ka pasur greke ne Ballkan dhe gjithe ajo Farse qe u sajua shteti artifical me emrin Greqi eshte loje e fuqive te medha ne kurriz te popullit shqiptar.
Per cfare buzegjarperi flisni o turq.
Gjarper eshte (este) anglisht nga viper ashtu sic eshte Prifti nga Priest
Dira nga Day,Drite,Dritarw.
Mengjes nga Morning.
Darke nga dark.
Shkurter nga Short.
Muskonje nga Miskito.
Pjeshke nga Peach.
Flamurin nga Fllug.
Varros,varr nga Barry.
Vdekje nga Deth.
She’s nga Sell.
Blej nga Buy.
Hape Deren nga Open theDoor.
Spiun nga Spy.
Tradhetare nga traitor.
Serbim,sherbet ore nga Servis.
Sigurte nga Sequrity,Sigurim.
Nature nga Natura.
Shtet nga State.
Qitet nga Cita.
Popull nga popola.
Rruge nga Road etj,e te tjera,ecetera.
Grek, nga Grua-kirë, etj, etj.
Erdogan! Ato qe citon jane me rrenje shqipe dhe ata i kane nga NE, jo Ne nga Ata.Apo i ke ARABISHT.
O zot,perse kjo kafshe hybride qe i thote vetes grek,merret me etimologji?Te krahasosh emrat ne gjuhen shqipe,me anglishten qe flitet ne Amerike,,eshte sikur te thuash qe pikturat e Da Vincit,u ndikuan nga Pikasso..
Vipera ne italisht quhet neperka.
Serpentis-gjarper,,Lat,
Njeqind here ta kam shkruar:Nuk ka greke.
NUK EGZISTON POPULL GREK.
Ashtu si Sali Berisha krijoi popullin demokrat te Bathores me kuksiane,tropojane,gollobordak,skrapallinj,devollinj,,ashtu u sajua populli grek me Arberore,Vllahe,sllave,turq,egjiptjane,cifute,,Ju mesuan nje gjuhe te vdekur manastiresh dhe sajuan popullin grek dhe shtetin grek,,Qe edhe emrin e ka nga nje fis qe kishte emigruar ne Sicili ne shek VIII para krishtit.
Eshte njesoj sikur te marresh sot gjuhen e vdekur latine ne Vatikan, t`jua mesosh me dhune fiseve Zulu dhe t`i quash Romane.
Ju greket e sotem nxini si byth e kusise,,Jeni rrac e trashe primitive,,Ja shih gjuhesine tende,qe te kuptosh cfare niveli idjotesh jeni ju grekomanet.
Jeni te zgjuar per maskaralleqe,?
Edhe ata hajdutet e burgut 313 qe zbriten me litar,duke u shtirur sikur kishin prere damaret,,jane mjeshtra te llumit.
Ju jeni popull llum,,funderrinat e arvanikove,copaneve,sllaveve,jevgjiteve,keni formuar nje popull HYBRID,
Te pakten shqiptaret kane nje njesi ethnike,,gjuhesore,rrace,gjaku,nga Sanxhaku ne Preveze,,qe ju evgjitet e Ballkanit nuk i keni.
Z.Moisi! Por nga literatura historike ne dime se emri i Keshtjelles se Shkodres-Rozafa-haset në kohet ose paralel me emrin e qytetit,pra qysh nga periudha e Aleksandrit teMadh dhe ajo e Piros.Si ka mundesi që Ju na sillni pas viteve 600,kur ne kishim perfunduar pothuajse plotesisht kristianizimin.Mos gaboheni? sepse me duket si një demostrim pergjigjia Juaj.
Po ç’Aleksandër i Madh e Pirro flet o burrë? Testamenti i Aleksandrit të Madh, ku gjoja përmendet Shkodra si pronë e tij, është fallsifikim i vonshëm, nuk ka fare bazë historike. Të tilla fallsifikime ishin në modë në Mesjetë, për të deklaruar një “të shkuar të lavdishme”. Aleksandri nuk e ka parë Shkodrën as në ëndër, nuk kanë lidhje periudhat kohore. Ashtu siç edhe familjet sunduese e nxirrnin veten gjoja pasardhës trojanësh e heronjsh të tjerë.
Lexo histori, jo portale fejsbuku e libra sharlatanësh. E vërteta s’ka mëshirë kur ta fut me shpullë fytyrës.
Z.Demo! Pse duhesh te nderohesh vendi ku u vra Shen Rexhie dhe jo vet Ai.
Shkodra eshte vazhdim funksional i Rozafes.Shkoder do te thote shko ne koder që eshte nje drejtim per ata qe vinin ne ngulimin Ronz dhe Faqe se qendra administrative,shoqerore dhe ajo e mbrojtjes tani ndodhet ne Koder-pra shko ne koder-Shkoder.Eshte nje proçes i gjat historik dhe transformimesh te medha te detyruar nga luftrat e shumta dhe nevoja per vetmbrojtje.
Zoti Betixho,,Gjuhesia Historike nuk funksionon duke ndare fjalet ne rrokje dhe duke i dhene kuptim imagjinar cdo rrokje.
Legjenda qe tregon Barleti per ndertimin e Kalase se Rozafatit,mbetet deri tek Barleti,sepse nuk u trashegua ne kujtesen popullore.
Nga populli i krahines kemi trasheguar Legjenden e tre vellezerve qe ndertojne diten dhe u prishet naten,,Sakrificen e nuses se vogel etj.
Z.Demo! Po Shkodra ka qënë siper ne Keshtjelle,ashtu siç kanë qene gjithë qytetet e hershme kudo ne Bote.Ato shtriheshin pjeserisht jashte keshtjelles dhe fillestaret e qytetit dhe trasheguesit e shtepive brenda keshtjelles qene vendosur ne keshtjelle.Kush e ka ndertuar keshtjellen kudo dhe jo vetem ne Shkoder?,pa tjeter banuesit ne periferi te kodrave dhe maleve,anes lumenjve apo detit por gjithmone prane nje lartesie,Kejo ka qene e domosdoshme per arsyet qe i dime te gjithe,kodrat apo lartesite qene pika e fundit dhe me e sigurte e mbrojtjes.Kejo menyre jetese dhe mbrojtjeje njihet qysh nga fillimet e qyteterimit me Jerikon 10 mije vjet me pare.Keshtu ke diktuar historia e mbrojtjes per te gjitha ngulimet aty ku ka pasur jete njerezore.Kush e ka ndertua keshtjellen e Shkodres fillimisht,si fortese mbrojtjeje qofte dhe fare e thjeshte natyrisht per fillesat e saj,dhe jo ne ate forme qe eshte sot?Pa tjeter popullsia qe ne fillesat e njerezimit edhe aty ne Shkoder.Keto fillesa-besoj Ju z,Demo i keni pare hartat dhe fotot nga me te vjetrat,natyrisht te vona historikisht,por eshte historia njerezore e shkruar edhe per Shkodren qysh para eres se re,prej, siç e thashe,nga historite e Aleksandrit te Madh e Piros.Pra ngulimet gjithmone historikisht kane ndjekur vendosjen aty rreth pjerresive dhe fundit te kodres,sepse aty siguronin jeten,aty kemi mesuar nga doktrinat ekonomike,se eshte zhvilluar njerezimi ku kane qene mundesite dhe lehtesite e ushqimit e cila eshte e pa ndare nga sigurimi i jetes,nga mbrojtja e saj.Pra keto ngulime aty kane te drejten t’ja u njohim edhe ne si histori apo edhe komentatore,jane autoret e ndertimit te Keshtjelles,natyrisht hap pas hapi ne etapa historike deri sa e kane sjelle deri ne gjendjen e kohes moderne.Pra Shkodra ka qene aty-kete e njohin dhe e deklarojne vete Shkodranet-dhe me vone ajo,me zmadhimin dhe me rritjen e sigurise ka zbritur gradualisht ne fushe ku ndodhet sot.Tani Ju po me dilni me kerkesat egzigjente te shkences Etimologjike dhe Historike,se kejo nuk spjegohet keshtu,nuk pranohet etjera etjera.Nderkaq unë te them si qytetar dhe komentues se jashte normatives shkencore,a eshte fakt parashtrimi im mbi ngulimet aty dhe perkatesimi i nderimit te keshtjelles nga keto ngulime?,apo ndertuesit kane pare ender dhe kane ardhur nga diku tjeter per tu ndertuar fortifikimet e mbrojtjes kesaj popullsie qe ka banuar aty qysh se ka le jeta-,do thoshin Shkodranet-?,Arsyetimi llogjik eshte se e kane ndertuar si kudo edhe ne Shkoder banoret qe u eshte dashur si nevoje ekstreme mbrojtja dhe vazhdimi i jetes i tyre.
Nese je dakort me mua,atehere a jane keto popullsi qe kane transferuar banimin e sigurte siper ne Koder?,ne Keshtjelle?Po-do doja te me pergjigjeshit Ju zoti Demo-atehere qyteti ka qene ne Koder rezulton nga arsyetimi racional.Nese emi dakort deri ketu,atehere po abstragojme dhe po themi:kemi shkuar une Betixhoja dhe Ju Demo,apo edhe Moisiu qe me eshte pergjigjur mua sikur une vij nga mali,pra kemi shkuar ne te tre dhe jemi takuar me peshkataret qe zene peshk aty te buna,ne te tre para 3000 vjetesh,dhe u jemi drejtuar peshkatareve që hasem aty me pyetjen:Ku mund te takojme kryetarin e fisit T’uaj?,dhe ai na eshte pergjigjur: shkoni ne Koder,atje lart ne keshtjelle eshte komandanti yne,ne Koder,ne Koder.Pra mbetet e pa shlyer ne kujtesen tone:Shko ne Koder”.Pasatj fenomeni historike i zhvillimit fonetik te gjuhes ka bere punen e vet dhe ja ku jemi te Shkodra.Po si ka mundesi zoti Demo,,dhe kete ma ka bere edhe zoti Luka vite me parë,per te cilin kam respektin me te math ashtu si edhe per Juve mbasi kam lexuar per formimin T’uaj,te te dyve domethene,pra si ka mundesi qe fshiheni mbrapa kerkesave shkencore Ju, edhe gjithe etimologet,dhe tremije vjet kur ata,populli,banoret,ta kane trasheguar emrin ndoshta prej tremije vjetesh,dhe Ju nuk jeni ne gjendje(se kam me Ju personalisht),nuk arrini te deshifroni emra te tille qe jane thjesht te gjuhes Shqiper si Shkoder,(shko ne Koder),Durresi(Durrakium)kur kemi te dhena qe aty ka pasur nje biblioteke para 2000 vitesh qe M.Zeqo na ve ne dijeni se aty mendohet te kete pasur disa volume te tera te enciklopedistit me origjine Shqiptare me mbeiemrin DYRRAHJENI, apo Epidamnus per Durresin nga Kepi Ndames,etjera etjera si ka mundesi qe keta shkencetaret tane preferojne te merren me emrat qe na i thone ne gjuhen e huaj dhe prej aty mundohen te na shpjegojne kuptimin e emrit?.Pra NE -Shqiptaret,ja u kemi transmetuar te huajve ne Shqip,qe Shqipja siç e dime ka 36 germa,dhe te huajt i kane shkruajtur ato ne gjuhen e tyre me 32 germa e me pak si edhe me kombinimet e tyre fonetike qe dihen,dhe keta tanet na e serviri Neve me parimet fonetike te te huajve per te na i pershtatur ne Shqip.
Ore, mos i bie gjë edhe fizarmonikës ti??
Te pak-ten (poco italisht) dymije vjet (vita italisht) ka patur dy Perandori ne Epir,Ilyri ajo Greke e Bizantit zoti me comentin betixho per 1160 vjet dhe 500 vjet Osmane.
Ku ishin keta “Skiptare” qe keto dy mije vjet nuk kishin as Gluhe(Glosa) te shkruar,as Emra,as Istitucione,asdreq e te bir?
Por vetem Kisha Greke Orthodhokse dhe Xhamija Arabe.
Eshte fakt (este fact) historik i padiskutueshem (discuss) qe deri sa u hap (open angl) Skolio e pare Shqipe me Alfabet Latine dhe fjale Italishte qe ti kam rreshtuar me siper kishte rreth 1260 Skolio Greke dhe rreth 900 turke.
Topo-Onomat (toponimet “shqip”e Vorio (Veriu “shqip”) Epirit te Pirros dhe Kastriotit i ndryshuat o te malkuar ne Emer te nje Pashalleku Arnaut qe ishte si Afganistani ne 1913en.
Dhe colonizatoret angloamerikane per interesat e tyre percarese krijuan (criate) kete Pashallek turk te quajture Albania se kane mbushur Museumet e tyre me Veprat tona Greko Ilyre.
Ju jini spiune,tradhetare,servile te Fuqive te Medha ne dem (damage angl) te Kombit Greke te Perandorit Ilyre Megas Kostantinos,Iustinianos,Adhrianos me qender (center) Kostantinopolis nga mori edhe flamurin Greke te Bizantit Jeorgios Kastriotis.
Flamuri I Arnauteve,Albanasve eshte Greke qe tregon ndarjen e Perandorise Greke te Romes dhe Bizantit.
Prandaj dhe e kohen e Bizantit popullsia e Saj quhej Romji dhe jo Greke pamvaresisht qe flisnin Greqisht.
Perandori Greke Ilyre i lindur ne Nausa (sot Nish ne Serbi) ishte Romak Megas Kostantinos i biri i Elenit dhe i Kostantinos Xlloros (mbiemri i bute shqip).
Te vetequajturit “Skiptare” kane zgjedhur te jene te mallkuar se kane braktisur (abandoned) Identitetin dhe Kombin Greko te Ilyrise,Epirit,Ionise ku eshte sot Tur-qija,Maqedhonise etj.
Ta gezoni (gyzel turq) Gluhen (Glosan) tuaj Latino-Greko-Turko-Anglese dhe Arnautistanin mbushur me Xhamija,Medrese,Skolio Turke,Teqe.
Per kete “Epir” luftuan Epirotet Osmanet?
Trecereku emertimeve jane sllave bullgare gjate 200 vjet pushtimi, shqiptaret as kane marre mundimin ti vene emra shqip per te vetmen arsye se ndihen te tredhur ne identitet
Zoti i ashtuquajtur Erdogan!Duke filluar qysh nga emri maskues Erdogan-Turk-ashtu edhe nga qellimi per tu fshehur pas Erdoganit-Ti që me racizmin tend ekstrem,urrejtjen dhe denigrimin,më ngjan me nazistin Ajman i cili kur u pyet mbas dhenies se denimit me ekzekutim, nga trupi gjykues se:cila eshte deshira jote e fundit?,u pergjigj se- dua te behem shtetas Hebre-Pse ?,qe pyetja kureshtare e Kryetarit te Gjykates Izraelite:”Sepse-u pergjigj Ajmani-dua te pushkatohet edhe nje Çifut”,edhe Ti Erdogan po sillesh ndaj nje populli si Ajmani.Ky nuk eshte debati racional qe pritet ne kete dritare,por paraqitja e nje fytyre te poshter antivlere,per nje debat te lire jashte ekseseve.