Intervista e Kryetarit të LSI-së, Ilir Meta, në “ 5 pyetje nga Babaramo”
Çfarë mendimi keni për vendimin e gjykatës për procesin e 21 janarin?
Mendoj se vetë 21 janari është rezultat i një politizimi ekstrem dhe nuk mendoj se një vlerësim i yni do të ndihmonte në depolitizimin e këtij procesi. Ne mendojmë se kjo çështje duhet të zbardhet plotësisht përmes një procesi të plotë ligjor dhe me sa kuptohet ky whstw vetwm njw ndaj këtij procesi do të ketë hapa të tjerë ligjor ndaj është e parakohshme të shprehemi për këtë çështje .
Thatë politizim. Vendimi i gjykatës ka qenë i politizuar?
Nuk është qëllimi për të paragjykuar apo vlerësuar vendimin e gjykatës. Kur flas për proces gjyqësor kemi parasysh tërësinë e tij. Kemi konsumuar një hap, janë disa të tjera më superiore kështu që mendoj se duhet pritur me shumë qetësi por edhe me mirëbesim tek drejtësia
Më bën përshtypje një fakt tek pretenca ku akuzohej ekspertiza se kishte manipuluar provat. Ç’mendim keni për këtë fakt ?
Kam dëgjuar edhe unë më shumë përmes medieve për një pretendim të tillë. Është çështje që duhet të verifikohet dhe natyrisht është e papranueshme që të manipulohen provat aq më tepër në një proces të rëndësishëm si ky që po flasim .
Është normale që gjykata të hedh poshtë ekspertizën e FBI-së dhe merr për bazë ekspertizën e një eksperti shqiptar ?
Ende nuk e kam lexuar plotësisht vendimin e gjykatës. Janë disa shkallë, do të ketë shkallë të tjera. Prokuroria lexon vendimin e gjykatës rivlerëson vendimin e saj dhe në këtë mënyrë mendoj se do të shkohet drejt një vendim sa më të pjekur në fund fare .
Ambasadori Arvizu u shpreh për vendimin e gjykatës se jemi të tronditur , zoti Berisha nuk preferoi ta komentoj deklaratën e ambasadorit. Ju e komentoni këtë deklaratë ?
Nuk do doja ta komentoja këtë deklaratë sepse u takon atyre që e kanë bërë ta komentojnë dhe ekziston një koment më i gjerë që ka të bëjë me një qëndrim të ambasadorit, një ditë mbas kësaj deklarate mbas takimit me kryeprokurorin. Mendoj që qëndrimi i tij ka qenë kompleks dhe dihet që Shtetet e Bashkuara janë investuar në këtë proces pas kërkesës nga ana e autoriteteve zyrtare shqiptare dhe janë të interesuara që kjo çështje të marrë një zgjidhje sa më të drejt ligjore .
Kemi dy ministra dhe gjykatën e Tiranës që e konsiderojnë deklaratën e ambasadës amerikane si ndërhyrje në punës e drejtësisë shqiptare, ju si e shikoni këtë qasje të ekzekutivit?
Nuk kemi të bëjmë me një qëndrim të qeverisë. Ka vlerësime të caktuara nga përfaqësues të caktuar të qeverisë dhe kjo është normale por është e qartë që edhe qëndrimi i qeverisë ka të bëjë me atë që drejtësia nuk duhet të ndikohet nga presione të ndryshme dhe që ky është një proces, për të cilën duhet thënë fjala e fundit kur ky proces të përfundojë, nuk ka përfunduar.
Flasim për SHBA për atë që u konsiderua nga opinioni publik si një memo që i tërhiqte vëmendjen autoriteteve shqiptare lidhur me nacionalizmin. Kishim një deklaratë fillimisht të z. Panariti, që nuk ka një memo zyrtare, ndërsa në një interviste dje e pranoi që ka pasur “pika bisedimi” përse ky qëndrim i dyfishtë i z. Panariti?
Unë mendoj se qëndrimi i z. Panariti ka qenë shumë i qartë. Pra ai është shprehur qartë që nuk ka një memo zyrtare, pra, nuk ka një dokument i cili mban stampën e SHBA. Për mua që kam qenë edhe në detyrën e ministrit të jashtëm dhe për shumë të tjerë besoj se kjo është e qartë, ata që nuk duan ta kuptojnë kanë qëllime të tjera. Ndërkohë që, është e qartë dhe nga kjo që ju thatë por edhe nga ato që ne kemi dëgjuar, dhe nga ambasadori amerikan në Tiranë, z. Arvizu, dhe nga përfaqësues të departamentit të shtetit dhe në prononcimet publike se ata i shqetëson një rritje e dozave nacionaliste në retorikën e politikanëve shqiptarë në përgjithësi dhe kjo rrezikon të zhvendosë vëmendjen dhe përgjegjësitë e politikës shqiptare nga prioritet kryesore që ka vendi, e sidomos nga përmbushja e angazhimeve për integrimin evropian, dhe jo vetëm kaq por rrezikon të zbehë atë rol të shkëlqyer dhe shumë të vlerësuar të Shqipërisë si faktor konstruktiv në politikën rajonale. Ndaj mendoj se këto shqetësime kanë qenë e mbeten të mirëpritura në kuptimin se ka vend dhe hapësirë për të reflektuar, jo vetëm kaq por edhe për të izoluar të gjithë ata të cilët përpiqen të ndezin dhe një zjarr të panevojshëm, jo vetëm në Shqipëri por dhe në rajon.
Ju thatë që nuk ka vulën e SHBA, por çfarë ishte në fakt?
Nuk mendoj se është diçka për të cilën ja vlen të zgjatemi më tej, në praktikën diplomatike herë pas herë ka kontakte, diskutime, rekomandime, unë mendoj se kjo është një çështje e tejkaluar.
Në analizë të fundit këto janë qëndrime personale të ambasadorit Arvizu?
Jo kurrsesi, nuk mund të jenë qëndrime dhe vlerësime personale, sepse në fund të fundit është ambasadori i SHBA, dhe disa shqetësime janë shprehur dhe nga disa zyrtarë të tjerë të departamentit të shtetit. Në dy vitet e fundit ka përpjekje në Shqipëri për të nxitur një retorikë nacionaliste por jo vetëm kaq por dhe të nxisin konflikte me fqinjët në vend që të drejtojnë vëmendjen në drejtim të çështjeve integrimit për të cilat kemi një lloj stanjacioni.
Në këtë kontekst çfarë nuk duhet të kishte bërë qeveria?
Nuk mendoj se kjo memo ka të bëjë me qeverinë apo thjesht me qeverinë, në rast se dikush preket më pak mendoj se është qeveria sepse ka qenë tërësisht e përmbajtur. Në tërësi politika jonë po të vëmë re por edhe po të bënim një sondim mbi fjalimet e politikanëve sot me atë të para tre viteve, gjejmë më shumë retorikë nacionaliste se sa angazhime për integrimin e vendit.
Ju besoni se kjo po e quajmë memo, ju la ministrit të Jashtëm për t’ia adresuar Aleancës Kuq e Zi dhe nuk ishte për t’ju adresuar Berishës?
Unë kam përshtypjes se këto shqetësime janë shprehur, forcat politike po ashtu dhe është diçka më e gjerë, nuk ka të bëjë thjesht me qeverinë apo Ministrinë e Jashtme.
Si e shpjegoni, përse u krijua një situatë e tillë. Shqipëria një gjë që e kishte të garantuar prej 20 vjetësh, në të gjitha vlerësimet, qoftë dhe ato më negativet, një paragraf e kishte, rol stabilizues në rajon. Çfarë ka ndodhur?
Ka ndodhur një përpjekje për të imituar subjekte të caktuara në Kosovë apo diku tjetër, pra nga një realitet tjetër në një realitet tjetër, përpjekje do të thosha jo të natyrshme dhe një shpresë që në këtë mënyrë ndoshta mund të fitohen më shumë vota, se sa duke diskutuar më shumë për çështje që janë më konkrete për qytetarët tanë dhe mund të tërhiqet më shumë vëmendje mediatike.
Pra ju mendoni që ky flamuri i patriotizmit siç e quajnë disa dhe flamuri i nacionalizmit siç e quajnë ndërkombëtarët, me 24 qershor do të ulet?
Unë mendoj se patriotizmi më i mirë është që të çojmë përpara integrimin europian të Shqipërisë dhe tu japim një shembull pozitiv gjithë shqiptarëve në rajon, përmes avancimit të integrimit evropian të Shqipërisë.
Do t’i kishit bërë deklaratat që bëri z. Berisha në 28 Nëntor?
Unë nuk mendoj se z. Berisha ka folur në kontekstin e historisë për një hapësirë të tillë ku kanë jetuar shqiptarët në trojet e tyre etnike dhe nuk ka pasur për qëllim për të ngritur pretendime të tjera të cilat mund të keqkuptoheshin. Dhe nuk besoj se ka pasur për qëllim për të ngritur pretendime të tjera të cilat mund të keqkuptoheshin dhe nuk besoj se nga ato që ai ka thënë mund të abuzohet dhe ka thënë gjëra ta pavërteta për sa i takon të kaluarës. Ata që janë shqetësuar mendoj se nuk i kanë kuptuar drejt këto mesazhe ose ndoshta një shqetësim ka ardhur për kontekstin kur mund të jenë thënë këto deklarata, ka qenë një kontekst i jashtëzakonshëm, festiv, emocional, në kuadër të 100 vjetorit të pavarësisë. Prandaj unë besoj se nuk ekziston asnjë shqetësim për politikën që Shqipëria ndjek dhe do të ndjekë në të ardhmen në marrëdhëniet me fqinjët, me Shtetet e Bashkuara apo më Bashkimin Europian.
Le të flasim për propozimin ose idenë e pasaportës për të gjithë shqiptarët. Ju do ta kishit bërë po të ishit kryeministër?
Mendoj se ajo që na intereson më shumë sot është që shqiptarët e Kosovës të fitojnë të drejtën për të udhëtuar pa viza në hapësirën Shengen ashtu siç e kanë të gjithë shqiptarët e rajonit, pra të Shqipërisë, të Maqedonisë, të Preshevës, të Malit të Zi, etj. Ndërsa për çështjen e dhënies së pasaportave, ne jemi një vend që duam të anëtarësohemi në Bashkimin Europian, edhe në këtë drejtim është e rëndësishme që të ecim me përvojat Europiane të rasteve të tilla, në mënyrë që të mos cenojmë disa standarde që kemi arritur, siç është liberalizimi i vizave për shqiptarët.
Ministri i Jashtëm Panariti është detyruar të ecë në ekuilibër midis atyre çka thoshte zoti Berisha dhe asaj linje që është mbajtur deri tani nga kancelaria shqiptare. A është konsultuar me ju, ministri Panariti për të ruajë ekuilibrin në qëndrimet e tij gjatë kohëve të fundit?
Unë mendoj se ministri i jashtëm z. Panariti ka ruajtura një ekuilibër të arrirë me gjithë performancën e tij si ministër i punëve të jashtme deri në marrjen e kësaj detyre dhe besoj po e realizon shumë mirë dhe gjithmonë me ekuilibër siç i takon një ministri të jashtëm.
Konsultohet më shpesh me ju apo me Berishën?
Unë mendoj se ai ekuilibrin e ka organik, e ka të brendshëm.
Ju thoni që nuk ka deklarata nacionaliste nga kryeministri Berisha, por numri dy i PD-së Astrit Patozi është shprehur për një bashkim të shqiptarëve mandatin e ardhshëm. Si e komentoni këtë deklaratë?
Nuk dua të komentoj diçka që edhe vetë nuk e kam dëgjuar drejtpërdrejt. Për ne është e rëndësishme që të gjithë shqiptarët sa më shpejt të bashkohen në Bashkimin Europian dhe sa i takon deklaratave të tjera rezervohem të prononcohem pa i dëgjuar ato vetë në mënyrë të drejtpërdrejtë.
Duke iu referuar edhe deklaratës së fundit të kryeministrit kosovar Hashim Thaçi për liberalizimin e vizave, si e shpjegoni që sa herë i kemi keq punët me Brukselin dhe Uashingtonin lindin këto nacionalizma?
Mendoj se kryeministri Thaçi ka qenë një partner tepër konstruktiv i Shteteve të Bashkuara, i NATO-s dhe i Bashkimit Europian, dhe Kosova po kështu. Ndërkohë që është për të ardhur keq që nuk ka pasur vlerësime të pritura pozitivisht për çështjen e udhërrëfyesit për liberalizimin e vizave për Kosovën. Natyrisht ne duhet të kemi parasysh edhe faktin që qytetarët e Kosovës janë të vetmit në këtë rajon, të cilët nuk e gëzojnë këtë të drejtë. Ndryshe nga ne shqiptarët e Shqipërisë e kanë gëzuar këtë drejtë para 30 vitesh. Kjo do të thotë një frustrim i jashtëzakonshëm. Lidhur me raportin tonë me Bashkimin Europian është e qartë se në vendet ku ne jetojmë, në rajonin tonë, dhe në kontinentin tonë, dy janë alternativat të cilat ndeshen me njëra-tjetrën. Një është alternativa e integrimeve dhe progresit të këtyre proceseve europianizuese. Kurse tjetra është kur tjetra nuk ecën me ritmin e duhur dhe nuk realizon pritshmëritë e qytetarëve apo dhe politikanëve. Dhe me një alternativë tjetër, e cila ka rezultuar tepër problematike dhe me kosto për të gjithë, jo vetëm e nacionalizmit apo edhe alternativave për të krijuar shtete-kombe e kështu me radhë. Dhe është një fakt që procesi i zgjerimit po përjeton një situatë delikate për arsye që jo thjesht që vendet aspirante të përmbushin reformat me ritmin dhe me cilësinë e duhur, natyrisht që edhe ky është një fakt. Por edhe një arsye tjetër është fakti që Bashkimi Europian po përjeton një krizë të madhe financiare ekonomike, institucionale sepse ka përjetuar një zgjerim të jashtëzakonshëm. Në këtë kuptim edhe vullneti i Bashkimit Europian për të ecur më shpejt në drejtim të zgjerimit, është i qartë se nuk është më ai që ishte. Ndaj në momente të caktuara politikanët edhe për shkak të zgjerimit që nuk realizohet një aspiratë e tyre, e popullit të tyre mund të shprehim qëndrime të ndryshme. Por unë besoj se ne duhet të jemi të palëkundur në kontribuimin e vazhdimit të këtyre proceseve pavarësisht se rezultatet nuk janë aq të shpejta sa ne do të dëshironim sikurse është edhe rasti i Shqipërisë. Dhe në këtë rast kryesisht është në përgjegjësinë tonë të mosbashkëpunimit të klasës politike në përmbushjen e disa detyrimeve të cilat janë fare të qarta, sikurse është rasti i dy ligjeve dhe i rregullores.
Është rasti i z. Berisha në këtë që ju sapo thatë, që kur dështojmë në proceset integruese, kur kemi krizë politike e ekonomike në vend, përpiqemi që përmes nacionalizmit këtë krizë ta eksportojmë diku tjetër?
Nuk besoj se z. Berisha në situatën aktuale ka synuar të realizojë objektiva të tilla, përkundrazi. Madje qeveria është akuzuar shumë si qeveri tradhtare, si qeveri e shitur tek Greqia, tek vendet fqinje. Qeveria ia ka dalë në këtë drejtim për të përmbushur disa detyrime më të mëdha që kanë lidhje me peshën dhe përgjegjësinë që ajo ka përsa i takon stabilitetit e paqes në të gjithë rajonin. Por, edhe diçka tjetër nuk mund të rri pa e shprehur, se në Kushtetutën tonë ka disa angazhime që kanë të bëjnë me bashkimin kombëtar, që kanë të bëjnë me detyrimin për të mbrojtur interesat e gjithë shqiptarëve kudo ku ata jetojnë. Dhe qeveria apo politika shqiptare nuk mund të mos shprehet për çështje të ndryshme, probleme apo sfida të ndryshme me të cilat ndeshen qytetarët shqiptarë edhe në Maqedoni, edhe në Preshevë, në të gjithë rajonin tonë. Dhe çdo keqkuptim mendoj se është thjesht një keqkuptim.
Ju thoni keqkuptim por gjërat kanë filluar të shkojnë larg, kanë filluar atë artikulohen prej 2-3 muajsh publikisht nga përfaqësuesit e DASH. Dhe në këtë kuadër a mendoni se fakti që Kosova është e pavarësuar jo në sintoni me fqinjët e dëmton këtë proces?
Unë nuk besoj kurrsesi se ekziston një raport i tillë sot midis Shqipërisë dhe SHBA-të përveç atij që e njohin të gjithë shqiptarët që është një raport i shkëlqyer i bashkëpunimit dhe i besimit tek njëri-tjetri. Natyrisht që ka mendime, vlerësime në kohë të caktuar, ka shqetësime të ndryshme të cilat ndahen midis aleatëve dhe për të cilat gjendet mirëkuptimi. Por nuk shikoj asnjë tronditje në shtyllat e këtyre raporteve që për mua mbeten ato që kanë qenë.
Edhe kur një dokument mbyllet me shprehjen “mos na detyroni t’ju dënojmë publikisht”?
Nuk mendoj se çdo lloj formulimi në çdo lloj dokumenti cenon dhe dëmton marrëdhëniet tona. Ato janë marrëdhënie midis dy aleatëve të provuar përkrah njëri-tjetrit në betejat më të rëndësishme. SHBA-të në të gjitha sfidat që ka pasur Shqipëria, që nga krijimi i shtetit shqiptar, kriza e Kosovës dhe çlirimi i saj e deri me pranimin në NATO por edhe Shqipëria me kontributin e saj si rrallë aleatë të tjerë si në luftën kundër terrorizmit.
Çfarë po ndodh me çështjen e rezolutës çame?
Kjo është një çështje që i takon Kuvendit për ta shqyrtuar. Ne jemi shprehur pro një iniciative të tillë dhe ne kemi në program zgjidhjen e drejtë të çështjes çame si një çështje fondamentale e të drejtave të njeriut.
Z. Meta çfarë do t’i propozonit ju Konventës Kombëtare të LSI-së për koalicionin?
Akoma nuk kemi menduar se si do të procedojë konventa. Si rrjedhim dhe unë nuk kam menduar për këtë çështje pasi mendoj se është ende një investim i parakohshëm.
Ndërkohë që konsiderohet si një fakt i kryer afrimi juaj me PBDNJ-në apo jo?
Kemi raporte shumë të mira me z. Dulen, kemi raporte me të gjithë aktorët e tjerë por jemi ende në një periudhë të parakohshme për të marrë vendime të rëndësishme.
Ju duket ide interesante krijimi i një poli të tretë?
Mendoj se është e rëndësishme të ketë një alternativë tjetër sa më të qëndrueshme dhe racionale. Kjo sepse polarizimi ekstrem dhe kjo ashpërsi e papranueshme mendoj që sjellin një situatë paraelektorale të tensionuar dhe dëmton standardin e zgjedhjeve të ardhshme. Në këtë mënyrë mund të ketë edhe pasoja të tjera negative për gjithë proceset, sidomos atë të integrimit, pas zgjedhjeve. Vendi ka nevojë për disa zëra sa më të fuqishëm të arsyeshëm dhe që bazohen në argumente sa më të arsyeshëm. Duhet një alternativë sa më konstruktive dhe sa më e fuqishme.
Kë pjesë të spektrit politik e shikoni si një alternativë konstruktive?
Nuk dua të bëj gjykime të forcave të caktuara politike por ka forca politike që nuk kanë prioritet konfliktin apo protagonizmi përmes konfliktit.
Z. Dule është shprehur i gatshëm për një pol të tillë. Ju e keni diskutuar?
Kemi shkëmbyer mendime të ndryshme por këto kanë qenë biseda informale.
Z. Topi është pjesë e këtij projekti?
Ky është një projekt që përjashton dikë. E rëndësishme është që ky projekt duhet të ketë edhe një profil. Nuk është thjesht çështje numrash. Duhet të ketë edhe disa parametra mbi të cilët të ndërtohet ku më kryesoret është për të pasur një politikë sa më konstruktive në shërbim të integrimit evropian të vendit, me një vendosmëri për të sjellë frymë pozitive në politikën shqiptare.
Si e vlerësoni procesin e integrimit evropian të Shqipërisë deri më tani?
Në rast se flasim për një stanjacion të integrimit evropian duhet të vlerësojmë edhe faktorët që e kanë prodhuar këtë stanjacion. Pra, nëse kemi një stanjacion në procesin e integrim nuk mund të themi se Partia Socialiste nuk është një shkaktare në një masë tepër të rëndësishme të këtij stanjacioni, qoftë edhe për votimin e dy ligjeve dhe rregullores për ato pretendime që ata kanë. Pra, e rëndësishme është që te ketë një vullnet për të rritur forcën e rëndesës së një politike konstruktive pozitive dhe proeuropiane në Shqipëri me veprime konkrete jo thjesht se pasi të gjithë flasin për integrimin evropian, por kjo retorikë, kjo e folur në radhë të parë duhet të shoqërohet me veprime konkrete, me ligje të standardeve evropiane që miratohen, me një dialog të standardeve evropiane, edhe me një debat të standardeve evropiane dhe me një etikë të standardeve evropiane. Pra, nuk është thjesht një angazhim programor, është një sjellje e tërë.
Nënkryetari i Partisë Demokratike, Astrit Patozi është shprehur se edhe në 2013 koalicioni me LSI-në është i sigurt. Çështja që shtrohet është se ky koalicioni do të jetë para apo pas zgjedhjeve ?
As këtë prononcim të z. Patozi nuk e kam dëgjuar, por unë personalisht me z. Patozi kam një mirëkuptim të shkëlqyer.
Kjo do të thotë se në korrik do të jeni me qeverinë Berisha?
Kjo do të thotë se për çdo veprim të LSI-së, përgjegjësinë e merr Konventa e LSI-së dhe nuk mund ta marrë as kryetari i saj.
Konventa voton një propozim që i bën kryetari…
Nuk i dihet, unë votoj disa propozime.
Ju vetë për cilin propozim do të votoni?
Është shumë herët dhe nuk dua të ndikoj dhe të hap një debat të parakohshëm brenda LSI-së.
Pra, jeni dakord me deklaratën e z. Patozi?
Thashë që me zotin Patozi kemi një mirëkuptim shumë të mirë dhe është vërtet një koleg shumë korrekt.
Deklarata që bëri është në kuadrin e këtij mirëkuptimi?
Ndoshta edhe në drejtim e në vazhdim të këtij mirëkuptimi. Gjykoj një shprehje pozitive vullneti.
A është krijimi i polit të tretë në funksion të qeverisjes aktuale për të shtyrë më tej reformat integruese?
Krijimi i një alternative tjetër është në funksion të normalizimit të mëtejshëm të politikës shqiptare dhe evropianizimit të saj në të gjitha aspektet.
Ju keni deklaruar se nuk do të jeni vetëm “kingmaker”, por edhe më shumë, përtej “kingmakeri” është “king-u” në rastin konkret kryeministri. A mund të na e shpjegoni këtë qëndrim?
Angazhimi i LSI-së nuk është thjesht për të qenë një forcë që përcakton një shumicë, por shumë më tepër, jo thjesht për të marrë “kingun” për tjetër, as ky nuk është objektivi kryesor i LSI-së. Por, që me rritjen e peshës së saj të ndikojë që ne të kemi një politikë tjetër në Parlament, të kemi një politikë tjetër në qeverisje dhe ta përqendrojmë politikën tek problemet që kanë qytetarët tanë.
Duke iu referuar rastit Haradinaj në Kosovë, që edhe me votat e z. Rugova u bë kryeministër. A mund të ekzistojë një marrëveshje e tillë midis jush dhe Partisë Demokratike?
Jemi para kohe për të folur dhe për të supozuar alternativat e mundshme. Pas zgjedhjeve do të jenë qytetarët shqiptarë ata që do të shprehen me votë dhe bazuar në këtë votë do të ndërtohet e gjitha arkitektura politike e katër viteve të ardhshme si në Parlament dhe në qeverisje.
Në një rrethanë të tillë ju kë do të preferonit kryeministër Berishën apo Ramën?
Nuk mendoj se kjo është pyetje që më motivon për tu përgjigjur sepse nuk e shikoj këtë çështje si një zgjedhje personale, apo një raport personal me një individ të caktuar përkundrazi për ne vendi duhet të ecë më shpejt në rrugën e integrimit evropian dhe që LSI-ja ti shërbejë stabilitetit dhe përshpejtimit të këtij procesi të integrimit evropian. Pastaj ka disa skenarë dhe kuptohet që vendimi ynë do të bazohet tek leximi korrekt i votës së qytetarëve.
Pra, ju do të bashkoni votën me atë parti që do të ketë më shumë mandate?
Natyrisht që gjithnjë është respekti ndaj votës së qytetarëve për të diskutuar e negociuar me forcën e parë politike sipas renditjes. Kjo është një praktikë demokratike dhe normale.
Cilat janë kriteret?
Unë mendoj se nuk është kjo sfida më e rëndësishme as për LSI-në as për mua. Për ne është e rëndësishme që vendi të ketë një maxhorancë më solide në katër vitet e ardhshme dhe reformat të ecin më shpejt sesa deri më tani. Dhe mbi të gjitha jo vetëm të kontribuojmë që të jemi një faktor shumë i fuqishëm në një maxhorancë të nesërme por edhe të ndikojmë për një klimë sa më bashkëpunuese midis maxhorancës dhe opozitës në të ardhmen. Pastaj, nëse do të vijohet gjithmonë me skema bllokimi, vendi xhiron në vend dhe në fund të fundit kjo është një kosto për të gjithë shqiptarët.
Ju mendoni një qeveri me bazë të gjerë?
Nuk është thjesht problemi i qeverisjes. Problemi kryesor është i klimës së bashkëpunimit ku palët marrin përgjegjësitë e tyre në ato role që do të caktojë vota e qytetarëve shqiptarë. Dhe duhet ti shërbejnë një qëllimi të përbashkët dhe qëllimi i përbashkët është integrimi më i shpejtë i vendit në Bashkimin Europian dhe jo thjesht të përdoren mandatet për të bllokuar proceset e reformat.
Si mund të realizohet shmangia e bllokimit?
Unë mendoj se është një proces i tërë, nuk ka një formulë magjike dhe vetë vota e qytetarëve besoj se do të sjellë një reflektim.
Pra, ju mendoni se bllokimi do të shoqërohet me ndëshkim në 2013-ën?
Mendoj se vota do të sjellë një reflektim.
Gjatë këtyre viteve të ekzistencës së LSI-së ka pasur rrjedhje nga PS drejt LSI-së. Tani që po kristalizohen listat a ka deputetë të PS-së që kanë filluar të trokasin në dyert e LSI-së?
Nuk kemi ndonjë rast të tillë dhe nuk dëshirojmë të nxisim procese të tilla në drejtim të asnjë force politike. Ne kemi programin tonë, kemi politikat tona. Kush dëshiron është i mirëpritur. Nuk besojmë se diversioni është diçka që ia vlen t’i kushtojmë energji dhe vëmendje.
A mendoni se ndoshta një koalicion më i natyrshëm do të ishte në korrik për shkak të strukturës ideologjike të partisë më socialistët?
Baza e gjithë ideologjisë sonë është integrimi evropian i Shqipërisë, pavarësisht nga historia personale e imja apo e shumë të tjerëve.
Socialistët kanë hedhur disa teza si ajo e taksës së sheshtë që thonë se ia kopjoi Berisha, që hoqi taksimin për pagat nën 30 mijë lekë. Ju si e shikoni këtë?
Në fakt kjo ka qenë pjesë e programit tonë të 2009-ës, heqja e taksës për të ardhurat personale për pagat deri në 30 mijë lekë të reja, pjesë e planit për veprim, në interes të shtresave të shoqërisë që ka pagat më të ulëta, një ndihmë dhe një kontribut për ta. Kjo është shumë pozitive dhe duhet përshëndetur nga të gjithë. Nuk e kam ndjekur me shumë vëmendje programin e socialistëve por kohët e fundit jam shqetësuar shumë për programin e tyre të shëndetësisë. Është një program tejet populist. Kanë bërë thirrje për të rrëzuar skemën e sigurimeve shëndetësore e cila natyrisht që nuk ka ecur siç pritej por natyrisht që financonte një pjesë të mirë të reformave dhe të shërbimit shëndetësor në vend. Dalja me parulla se nuk duhet të paguajë asnjëri për të marrë këtë shërbim mund të na çonte në një krizë të pashembullt financiare. Duhen dhënë alternativa bindëse dhe nuk ka nevojë që për hir të përfitimeve të ngushta partiake apo elektorale, në një kohë kur të gjitha vendet janë të kujdesshme në marrjen e reformave të tilla që kanë kosto të caktuar financiare, të luhet me qytetarët në këtë mënyrë.
Si e mendoni situatën aktuale ekonomike të vendit dhe çfarë zgjidhjesh do të sugjeronit?
Mendoj që kjo është një situatë e cila kërkon më shumë shkathtësi, fleksibilitet, elasticitet. Kërkon në radhë të parë një shlyerje të të gjithë detyrimeve që ka qeveria për punë publike që janë bërë nga kompanitë private. Është detyrë e qeverisë që të gjejë këtë zgjidhje dhe unë mendoj se kjo do të realizohet së shpejti. Mbi të gjitha mendoj që parësore është përqendrimi i vëmendjes tek investimet që krijojnë vende pune në një kohë sa më të shkurtër. Këtu kam parasysh biznesin fason, nxitjen e “call center-ve etj.” Rruga më e mirë për t’ju kundërvënë varfërisë është punësimi dhe nuk janë thjesht ndihmat ekonomike apo sociale. Këtu duhet një energji më e madhe, duhet një vendimmarrje më e shpejtë ashtu sikurse duhet të ecet edhe në disa aspekte të tjera të nxitjes së investimeve të huaja direkte në Shqipëri. Duhet të pranojmë që kjo nuk është e thjeshtë sepse edhe kompanitë e huaja janë në një situatë të vështirë financiare.
Si mund të gjenden burimet për të shlyer borxhin?
Një pjesë e mirë e tyre lidhet edhe me buxhetin e planifikuar për këtë vit. Përpara se të bëjmë disa investime të shlyejmë detyrimet.
Si kanë ecur proceset e privatizimeve?
Privatizimet kanë qenë shumë transparente. Çdo investim në fushën e shërbimeve duhet vlerësuar me shumë kujdes.
Si po e organizoni fushatën elektorale?
Ne si LSI kemi një organizim specifik. Përveç kryesisë kemi sekretarët politikë për çdo qark të cilët koordinojnë punën në qarkun përkatës. Kjo është një punë që vazhdon me ritmin e duhur.
Ju ku do të kandidoni?
Akoma nuk jam i bindur për këtë çështje por besoj se në një nga qarqet kryesore. Kjo mbetet për tu vlerësuar edhe nga sondazhet. Kjo është një vendimmarrje që do të merret në kohën e duhur.