Diskutimi mbi marrëveshjet dy palëshe të Shqipërisë me vendet fqinjë e të rajonit për rishikimin e teskteve të historive që studjohen nëpër shkolla është rindezur nga lajmi se “edhe grekët kanë kërkuar të njëjtën gjë”. Ministrja e Arsimit, Lindita Nikolla ka qenë për një vizitë në Athinë, dhe aty i ka dhënë ok-in kërkesës së palës greke për të rishikuar disa tekste të historisë. Është fjala për ato pasazhe të këtyre teksteve, ku flitet për raportin mes dy kombeve tona gjatë historisë. Dhe kështu, Greqia (nëse ky lajm është i vërtetë) bëhet vendi i dytë, me të cilin bihet dakord mbi këtë argument. Vendi i parë është Turqia. U bë një zhurmë e madhe në mediat shqiptare në momentin që nga pala turke, në kuadër të këtij diskutimi, erdhi dhe kërkesa konkrete për të mos i kualifikuar otomanët si pushtues në periudhën që fillon me shekullin XIV e që mbyllet me shekullin XX.
Duhet thënë se një pjesë e kësaj zhurme është irracionale. Kjo përpjekje në thelb është e drejtë. Tekstet e historisë që studjohen nëpër shkollat tona (kuptohet, edhe në shkollat e Turqisë, Greqisë, etj) duhen riparë me synimin për të hequr prej tyre formulime raciste, nacionaliste, luftënxitëse. Çështja nuk është të mos flitet për historinë ashtu si ka ndodhur e ashtu si ka qenë, pasi kështu do t’i binte që në shkolla të mos studjohej më historia, por një version i trukuar i saj, dmth një rrenë. Çështja është që në tekstet e historisë të thuhen faktet, të bëhen dhe interpretimet, por pa gjuhë urrejtjeje e pa formulime përbuzëse. Në këtë kuptim, otomanët do të quhen pushtues, dhe ky përfundim nuk mund të çbëhet as prej rigjetjes së telave mes nesh e turqëve në kohët e sotme, as prej faktit që shqiptarët atëbotë nuk është se kanë dhënë prova se “mezi e kanë duruar këtë pushtues”. E thonë tekstet tona këtë të fundit? Po që kemi luftuar në ndonjë rast kundër fqinjëve në të mirë, e në krah, të otomanëve, e thonë?
Në këtë mes nuk ka nevojë të bëhet ndonjë shpikje. Mjafton të lexosh tekstet shkollore të historisë në vendet e emancipuara, dhe e kupton se për ç’prirje e për ç’praktikë bëhet fjalë. Në ato tekste nuk është fshehur e vërteta. Absolutisht jo. Në to thjesht mungon gjuha e urrejtjes. Historia nuk është trakt luftarak e propagandistik, e prandaj gjuha e urrejtjes nuk është hiç e nevojshme për ta shkruar atë. Në këtë kuptim, në tekstet tona mund e duhen thënë të gjitha të vërtetat (kjo po, që është e nevojshme), por duhet të heqim dorë nga emërtime të tilla, si “grekët e pabesë”, “turqit anadollakë”, “shkjau i urryer”, apo – kjo vlen për të tjerët – “shqiptarët e egër”. Ku është e keqja e rishikimit të teksteve të historisë, atëherë?
Jam kurioz te mesoj prej z. Nano, ne cilin tekst shkollor te historise se Shqiperise permendet, sipas shembullit qe ju jepni, shprehja “shkjau i urryer” ?
O Nano ,po si thua ti per shqiptaret kur ishin te pushtuar nga osmanet : ..“mezi e kanë duruar këtë pushtues”.
Po pse kush e luftonte turkun atehere Greku me serbin qe e kishin qendren e Kishes se tyre en Stamboll ..?
Po e di ti qe Kryeprifti i Patrikanes se Stambollit ishte krahu i majte i Sulltanit ne mbledhjet e Divanit te Sulltanit ..?….
Po qe sulltanet i kishin nenat greke e serbe e ke degjuar ndonjehere …?
Turku kur vinte ne ekspeditat e luftes ne Shqiperi , vinte i shoqeruar me priftin grek,/..
Per gjate 500 vjeteve ne Ballkan turqit ishin ne lufte vetem me Shqiptaret —Per 300 vjet pas Skenderbeut luftonin Bushatllinjte,
Pastaj luftonte Aliu i Janines dhe me radhe kryengritje pa fund ka pasur kudner turqve
Greket ne 400 vjet nuk kane bere asnje kryengritje kunder turqeve, sepse ishin ehde ne aleance me osmanet ….
O Nano, je nje injorant qe nuk e ke shokun –dhe e perdor kete injorance per te goditur kombin tend qe te dukesh si modern…..
Turp nuk te vjen ?–Ik ore lexo para se te flasesh se le nam si njeri qesharak dhe i demoduar
Kushdo e kupton fare mire kur nano ja fut kot dhe bllofon…
..si ne rastin e thenies se tij – “Mjafton të lexosh tekstet shkollore të historisë në vendet e emancipuara, dhe e kupton se për ç’prirje e për ç’praktikë bëhet fjalë”. – Jam dakort me te ne princip por ne kete rast duket qe ja fut kot pasi nuk na thote se cilit tekst shkollor historie i referohet ne kete rast….apo ashtu kot ne pergjithesi…si ma merr mendja mua… tu bo muhabet te kafja.
Nuk eshte e veshtire qe edhe online te gjesh fragmente nga librat shkollor te vendeve “te emancipuara” qe mund tu referohesh – por kuptophet qe nano nuk denjon ta bej kete. Mund te pyesesh edhe te njohur e familjare qe jetojne ne “vendet e emancipuara” per tu hedhur nje sy teksteve shkollore te femijeve te tyre – por Nano nuk ja ka ngene te bej as kete.
Dhe ben ate qe di te bej me mire – spekullon dhe mendon apriori se ashtu sic mendon ai duhet te jete. Ben sens apo jo – pasi “vendet e emancipuara prandaj jane te meancipuara ne fund te fundit
Ceshtja qendron qe kur gazetari-Analist nuk denjon te bej edhe perpjekjen me minimale per te kerkuar evidence per mendimet e tij, por shkon me ide fikse dhe spekullime alla-shqiptare/ballkanike, vlera e mendimit dhe nevoja per debat bie.
Askujt nuk duhet ti interesoje se cili eshte spekullimi i rradhes i Nanos – kjo e derrmon edhe vete rendesine e ceshtjes ne fjale. Por nese nano do te merrte mundimin per te hulumtuar mbi kendveshtrimin e tij – qofte edhe per ta hapur kete si debat apo kerkuar mendimin e shqiptareve neper bote (perfshire e vecanerisht ata ne vendet fqinje) atehere ceshtja merr nje sens tjeter dhe eshte gjithperfshirese.
Eshte e vertete qe librat shkollor e vecanerisht Historia e Shqiperise duhet te jete faktike, edukative e formuese per te rinjte shqiptar (tej emocioneve te forta e nacionalizmave boshe). Por nese Greket apo serbet ne librat e tyre nxisin urrejtjen ndaj shqiptareve, atehere me e pakta qe duhet te kerkojme do te ishte qe Ministrja jone te kerkonte nga autoritetet e vendeve fqinje te benin te njtjen gje.
Not impressed!!
O Zoti Nano, pushtuesi ka vetem nje emer, ate qe te merr lirine.Pak masakra kane bere turqit osmane gjete 500 vjeteve ne Shqiperi?Mos ka bere gje gabim Naim Frasheri kur tek Historia e Skenderbeut, thote se …”tjeter pergjigje Turqia, nuk ka veçese me palle…”Per hater te turqeve apo grekerve qe kerkojne te rishkruhet historia, ne te mohojme historine tone?Çfare do te thone grekerit per Papa Kristo Negovanin qe e nxoren zvarre nga shtepia dimrin e vitit 1905 dhe e theren me thika?E dine historianet greke se çfare faji kishte bere prifti i mire qe greket e ndeshkuan ne ate menyre?U mesonte femijeve te vegjel gjuhen shqipe, gjuhen e nenes.Dhe ne duhet t’i quajme keta armiq (greke apo turq qofshin) te mire, dhe, per hir te transparences apo civilizimit tone, t’u thurim atyre hosanara?Historine e ben populli sipas kohes ne te cilen ka jetuar ai individ personalisht.Nje shprehje e urte thote:”Nuk i vihet mutit…lule”.Turqit, greket, apo dikush tjeter, kerkojne t’i vene mutit lule?Por perseri ere do te vije, zoti Nano, sikur edhe ta parfumosesh me “Co-co Chanel…”
Turqit jane aty, skemi ku ti cojme, as ti mohojme.
Greket jane aty, skemi ku ti cojme, as ti mohojme.
Serbet jane aty, skemi ku ti cojme, as ti mohojme.
Malazezet dhe maqedonasit, ja aty, si mohojme dot.
POR DHE SHQIPTARET JANE KETU, SKANE KU TE NA COJNE DHE SKANE SI TE NA MOHOJNE.
Por nuk duhet te harrojme, skemi ku ti cojme dhe mohojme, skane ku te na cojne dhe te na mohojne, keshtu qe jemi dhe jane te detyruar te bashkepunojme bashkarisht, qe mbas dekadash dhe shekujsh lufte, te bejme paqen.
Paqe jo ti falim, por te na kerkojne falje, por eshte paqja, qe sjell politike dhe politikane te rinj, qe sjane te mbuluar me ideollogjizma e pallavra kush je ti e kush jam une.
Sot duhet te na mbushet mendja se skemi ku ti cojme dhe skane ku te na cojme, prandaj qe te jetojme ne paqe, hajde te bashkepunojme.
Se si e bejne historine greket e serbet, une se di, por di qe historine e shqiptareve ne keto 70-80 vjetet e fundit e kane bere plehrat e partive, per te kenaqur oreksin e udheheqesit, e kane bere rapsodet, nga jugu ne veri, qe na cane menderen duke i kenduar partise dhe shefit te partise.
Prandaj ne qofte se doni te shkruani historine e popullit tone, turkut i thuaj, me le 500 vjet mbrapa dhe je fajtor, se harroj ate qe me bere, por jam gati te bashkepunoj, keshtu si turkut, ti thuhet edhe grekut, serbit e bullgarit.
Per historine e paperlyer, kemi pergjegjesine ta shkruajme ashtu sic ka ndodhur.
Te gjithe e kuptojne qe gjuha e urrejtjes nuk duhet perdorur ne tekstet e historise.Edhe nje nxenesi shkolle,po t’ia thuash,me ate minimun njohurie qe mund te kete nxene deri ne ate stad shkollimi,e kupton qe gjuha e urrejtjes eshte e tepert dhe e prapranueshme.Prandaj,shqetesimi moralizues i gazetarit Mustafa,eshte i panevojshem.
Por,nga ana tjeter,eshte interesante te veresh se kush shqetesohet per gjuhen e urrejtjes.Shqetesohet njeri nder gazetaret,shkrimet e te cilit,me shume se te shumekujt tjeter,karakterizohen nga gjuha e urrejtjes.Gjuha e urrejtjes ne shkrimet e Mustafa Nanos eshte vetem per perdorim te brendshem,sepse,ne “marredheniet me jashte” kesaj gjuhe plot mllef dhe urretjte,ia leshon vendin gjuhes se kozmopolitit ,qe te vjel me ate jargavitjen per paqe e vellazeri mes fqinjeve,racave,kulturave etj etj.
Kjo eshte nje sjellje tipike kozmopolitesh provinciale;shajne rrugacerisht bashkfashatarin e tyre,bashkqytetesin e tyre,bashkpatriotin e tyre,por,nga ana tjeter,sillen si melaqe buzekuqe me te huajin.
E keni vene re qe,kur i pyesin te huajt qe vizitojne Shqiperine sesi ju duken shqiptaret, ata pergjigjen qe,kane mbetur te mahnitur nga “mikpritja e ngrohte dhe miqesore e shqiptareve”!
Kjo eshte e vertete;nuk po e kundershtoj;por,po aq i vertete eshte edhe fakti qe, po keta shqiptare mikprites e bujare me te huajt,me njeri-tjetrin sillen harbuterisht!
E permenda kete,sepse gazetari Mustafa Nano,eshte ilustrimi perfekt i ketij paradoksi turperues per shqiptaret: angazhimi i tij ne jeten publike shqiptare karakterizohet nga nje gjuhe mllefi dhe urrejtje deri ne limitet e rrugacerise – kurse ,kur del nga “fshati” i tij,peson nje metamorfoze te cuditshme ku, gjuhes se urrejtjes ia ze vendin gjuha e paqte e kozmopolitit.
Kjo eshte tipike per te gjithe kozmopolitet provinciale shqiptare,qe ne fakt jane te gjithe kozmopolitet e mundshem.
Dhe,ja tani,keta tipa te bejne moralizime rreth urrejtjes…
alban:Mos harro eshte nga Skrapari ku ka bere edhe shkollen.
Po Fisha e ka shkrujtur
Me turk e me shkja bese nuk ka.
Mark, pyetja ime eshte reale dhe pa nenkuptime. Vertet dua te di ne cilin liber shkollor te Shqiperise me te cilin mesojne femijet shqiptar sot shkruhet “shkjau i urryer”? Ne cilin liber historie qe perdoret sot ne shkollat tona eshte shkruar ajo shprehje, nuk po pyes per c’ka thene Fishta apo tjetri neper gazeta e revista te kohes.
KY Nano. Ka harruar origjinen. Me pare i jepte Sala Leke, tani i mer nga fqinjet me shkrimet qe fantazo,
O Z. Mustafa qe merr persiper te trajtosh dhe tema “rajonale” qe nuk i di mire-apo nuk e ke ate horizont dhe ne histori qe thua zotrote nuk thuahen as te verteta as te paverteta por fakte historike te jetuara dhe mesuara-degjuara…, dh epitete te tilla nuk ekzistojne ne histori por ne mendjen tende dhe te njerezve qe s’din shkrim e kendim!!!!!!!!!!!
Tentativa e mesazhit e mire, realizimi ne fakt i dobet…
Dhe tani nje ‘gjuajtje’ me murtaje : Duhani ndalohet me ligj, por respekt duhet te kemi dhe per duhanpiresit.
alban: Pse bene pyetje qe duhet ti dij edhe nje fillestar.Cfar shkruajn gazetart jana gjysma rrena e gjysma tjeter e pa nevojshme.Librat shkollor nuk i ka bere Nano gazetar.
Çështja që shqetëson nuk është pastrimi i teksteve nga gjuha e urrejtjes, por është çështja nëse do ketë reciprocitet, sepse fqinjët tanë duke u vetndjerë jo të barabartë me ne edhe në këtë çështje, pra duke u ndjerë megalos, mendojnë se vetëm mund të na urdhërojnë, pa e patur nç vetdijen e tyre (madje duke e përjashtuar) se edhe ata duhet të bëjnë të njëjtën gjë, sepse, ose s’duhet ta urrejë as njëra palë tjetrën, ose është e pashmangshme përgjigjja e njërës palë ndaj urrejtjes së tjetrës.
“Grekët e pabesë”, “turqit anadollakë”, “shkjau i urryer”, dhe “shqiptarët e egër” me pelqeu si titull. Ka nje klishe: “ Bullgaret urrejne Turqit, Turqit urrejne Greket, e pas nje xhiro ne Europe, ku te gjithe urrejne te gjithe, mbaron me … “and everybody hates the British” (te gjithe se bashku urrejne Britaniket.) Autori ka folur sakte per irracionalitetin: “Mjafton të lexosh tekstet shkollore të historisë në vendet e emancipuara, dhe e kupton se për ç’prirje e për ç’praktikë bëhet fjalë.” (M.N) vec dua te bie disa ilustrime. Kam ketu dy libra historie.
“Britania dhe Kolonite Amerikane” Fq 88 — Keshilla Provimi (exam tips) — Referencat e kryqezuara jane qe ju te kaloni direkt tek materiali, e ti pergjigjeni pyetjeve. Keni 35-40 minuta ne pergjigje, pra duhet te jeni selective ne cfare do perfshini. Ju lutemi mos hyni ne narrativen e ngjarjeve. (!) Identifiko, fazat kryesore ne prishjen e marredhenieve dhe nese ishte faji i Britanikeve qe situata nuk u zgjidh pa lene marredhniet te acaroheshin me shume. Po ashtu shikoni dhe anen e kolonisteve nese kerkesat e tyre ishin te pa-arsyeshme dhe sjellja e tyre e papredikueshme. E vazhdon me 7 pika. Politika Britanike 1763, Nderhyjet e Grenville ne 1764. Akti i Sheqerit. Akti i Taksimeve. Gabimet Britanike. Etj. Kush eshte konkluzioni i juaj? Nese ju mendoni qe Britania mund te vepronte ndryshe you mund te pranoni kete, por mos harroni te bazoni cdo gjykim tuajin ne vlerat dhe kontekstin e kohes.
Nga libri i nje femije tjeter, Histori. Fq 56. “PeriudhaTudoriane” (Henri VIII 1509 -1540)
Keshilla Provimi – Mbani mend qe eshte vitale per ju te konsideroni te dy anet e nje argumenti. Sugjerimet e Wolsit (Thomas Wolsey-Kardinal, e burre shteti) nuk jane te pa-shpresa por as sukses i plote nuk mund te quhen. Gjithmone fusni nje konkluzion qe jep gjykimin tuaj personal per nje pyetje.
—
Mendoj se Qeveria jone duhet te ri-shikoje disa probleme qe dalin nga librat historike. Femijet duhen drejtuar te mendojne “per periudhen” e me nje fokus drejt saktesise historike, e pare nga te dyja anet. Secila pale e perfshire ne nje ngjarje, duhet te degjohet ne argumentin e saj; dhe nese eshte “krejt gabim” apo kur “ te gjithe e dine” sic e sheh ngushtesisht njera pale. Diku gjate historise tone, me ndryshime shteti/pushteti, jane “kryqezuar telat” aq keq, sa mendojme qe jemi Unike. 1) Ne kemi pasur vuajtjet me te medha. 2) Uri e varferi te pafund. 3) Pushtimin me te gjate 4) Persekutimin me ekstrem. 5) Copetimet me te tmerrshme territoriale. 6) Paveresine me te debatueshme. 7) Mbretin me te poshter. 8) Pushtimin me mizor (apo me te mire/ sic e shohin ca) 9) Komunizmin me brutal ne bote. 10) Tranzicionin me te llahtarashem. Asnje nga keto nuk eshte e vertete.
Ja kemi mbushur mendjen vetes qe “kemi te drejte” ne nje fakt, sa nuk pergatitemi per argumentit e pales tjeter, le me ta shohim me syte e tyre. Nga nje ane…”si njerez” e nje-e-nga-nje, kemi te drejte ne pervojen e perceptimin tone! Tani po flasim ne Nivel Shtetror, pa emocione dhe sipas perkatesise se kohes e zhvillimit. Historia eshte ajo qe ka qene, por interpretime dhe gjykimet nuk kushtezohen nga Historianet (ideologjike) te viteve 60-te, ato (romantike) te viteve 1890-te, dhe as ato Pushtetare e viteve 2010-te. Femijet – sic e ka thene “muci” ne vendet e civilizuara, mesohen te shikojne gabimet dhe te dyja anet e nje argumenti, duke pasur hapesire gjykimi brenda kornizave te pyetjes. Dija nuk jepet per papagalle e ne menyre statike; inkurajohet analiza, konluzioni dhe procesi i mendimit qe te sjell ne idene tende. Ne fund, dhe pas Qeverise, Mesuesit, Tekstit dhe Provimit, Nxenesi (po flasim per femije, jo studenta) perdor faktet per te mbeshtetur ate perfundim qe arrin ai. Jo ate “qe dine te gjithe” apo qe thote “krejt Britania” Shteti ka vec nje gje ne dore; te heqe gjuhen e urrejtjes, skllaverise, rracizmit, diskriminimit dhe ndjenjes se superioritetit (a inferioritetit, per gabime) dhe ti vendos me pas, se c’ishte mire apo keq. Muci si Origjine dhe Gazetar, nuk eshte puna jone. Ai ka shtruar nje pyetje te thjeshte: Ku eshte e keqja ketu? (per nje histori pa gjuhe urrejtje dhe propagande)
—
Se fundmi, jemi mesuar me nje Histori te paravendosur, ku vec nje pale “ka te drejte” dhe detajet e dhena kalojne nga emocionalja, absolutizmi dhe ne histeri. Flitet per “qumesht nene, guna permbi tela, heroizem pa fund, vuajtje ekstreme, trima per mbi trima, etj -etj” Shpesh, para-ardhesit tane te turperojne kur i ndjek ne veprime dhe “te shkruar”. Nese lexohet Ultimatumi i Luftes se Vlores, eshte nje nga dokumentet me diplomatike dhe te arrire te Historise Shqip. Te duket i pergatitur ne nje Kancelari Perandorake… jo nga nje “grusht njerezish” Nuk ka aty “vatra, male, lot apo te qara, te mire e te keqinj” por nje maturi dhe bisede te barabartesh. Pa kercenime e pa britma. Bile duke lene nje dere te hapur per nje Ushtri me topa e anije, e me mbi 20.000 ushtare. Me pas ate beteje e reflektoi Shtypi Europian i kohes, duke tallur Italine e lavderuar Vloren/Shqiperine. Kjo eshte Historia, e “thate dhe sic ka ndodhur” te hedh ne det si fuqi Europiane. Ndersa “guna e Selamit” eshte nje anekdote per tu treguar rreth zjarrit nga historianet amatore. Italiani ishte vecse nje pushtues, pa asnje epitet tjeter. Ne fituam!!
—
Nese gazeta Dita do e botonte nje dite Ultimatumin e “rebeleve te Vlores” do na bente shume nder. Na duhet nje “master-klas” nga ca Shqiptare te urte e trima, qe u pati fjala peshe. Historia Ideologjike, e teatrit dhe filmit, sherbejne vec per propagande… femijet tane duhet ti mesojme ne llogjike, faktualitete, krahasime dhe perfundime individuale; te pakushtezuara nga urrejtja e pathosi fals. (qofte dhe ai i vertete) [mitet dhe historite me Buje, a me britma, shpesh kane demtuar shtetet per 00 vite! Historia qe i japim brezit te rri, nuk eshte aq e pa-vlere sic mund ta mendojme.]
P.A.B : NA JE BERE ME ANGLEZ SE ANGLEZET !!!!!!!!!!! (shiko historine edhe kthelloju kush ka pasur me shume koloni ne te gjithe globin ?) !!!!!!!!!!
Mustafai( emer turk) i Nanove ( emer vllahu) , kozmopolit i oreve te fundit , zbret ne fushen e historise me pisqolle ne brez,dmth historine e lexon sic ia ka qejfi.
Z.Nano, para se te besh konkluzionet , bej me pare analizen : ne c’liber shkolle shkruhen keto epitete qe permend ?
Nese nuk e provon dot c’ke thene duhet te kerkosh falje per dizinformim publik.
Ta ndajme shapin nga sheqeri – thote populli i mencur shqiptar. Ti si thua?
Po te jete keshtu, sic thote Mustafa Nano qe e VERTETA te dale lakuriq sic e ka bere historia-nene, atehere do te duhej te shkruanim ne tekstet tona
qe Shqypnia u drejtua nga 29 nentori i ZI i vitit 1944 deri ne vitin e mbare 1985 nga ANTIKRISHTI sadist Enver Hoxha, qe vrau me pabesi pederasti kundershtaret politike dhe likuidoi shoket e vet duke filluar nga shtepia e Bahri Omarit deri tek vila e tij famoze tek Blloku komunist ne qender te Tiranes.
Ne vend te kesaj te VERTETE absolute ne tekset e historise te shkollave tona te demokracise shkruhet se Enver Hoxha eshte HERO i popullit dhe HERO i punes socialiste dhe qe ka PIRAMIDEN e tij si te Keopsit jo ne shkreteiren e Saharase, por ne lulishten ne qender te Tiranes, atje ku e projektoi dhenderi i tij shkurtabiq Kolaneci.
Prandaj o Muc Gazetari mos e merr me kaq YRYSH kete punen e historise se VERTETE, sepse Edi Rama ka pune te tjera me te rendesishme per te kryer, pershembell per implementimin ne praktike te takses se tij famoze PROGRESIVE dhe po kerkon ne Brimat e Miut pasaniket barkderra te biznesit tone kombetar per ndonje LEKA badiava, sepse FMN-ja po e zgjat shume ndihmen e saj.
Ilaçet pacient se do te ngordhesh dhe do te me leshe nje barre morale persiper. O plak idiot i rrjedhur, lai protezat e dhembeve se na qelbe me kete gjuhe qensh.
Ore ti mos je gje Kolaneci i Prandveres qe me je qepur si gjermani ne DITA, se nuk kam pune me ty, por me Muc Nanon qe kerkon te revizoje historine tone kombetare per ta afruar me shume me te VERTETEN.
Ilaçet gomar plak! Mos i harro se keshtu vjen ngordhja, duke neglizhuar ilaçet, fillon dhe llomotit si i dehur me raki mareçke dhe pastaj shkon te ne semes.
VECE NE SHQIPTARVE TE GJITH TE TJERET JEN TE INTERESUAR TE KORRIGJOJNE HISTORINE.!
Ashtu sice edhe kemi mesuar qe Historia eshte shkence. Ne se e pranojme kete perkufizim atehere shkanca ka ligjet e veta dheashtu si edhe shkenca e matematike. Ne se ne matematike themi qe 1+1=2 kjo eshte shkence e sakjte pore ne qofte se themi qe 1+1 = 3 ,athere ketu nuk kemi shkence.
Keshtu pra ne histori thuhet tani qe te hiqe gjuha e urrejtjes. Po sit e hiqet gjuha e urrejtjes.?
Te themi qe Serbet gjat pushtimit te Ballkanit ata u priten me lule nga shqiptaret dhe me lule iken nga ketej. Dmth.(serbet erdhen pushtuan dhe iken) pa lufte.pa vrare askende. Munde te pranohet kjo.? Ne se jo athere ne se kane vrare , kure vritesh a ke urrejtje.Apo e falenderon ate qe te vret dhe te pushton.
Po keshtu edhe turqit. Ata erdhen ne shqiperi dhe moren djemte e kastrioteve penge dhe I mbajten atje.I vran duke falure vetem Gjergj kastriotin te tjeret I vran te gjith. A kemi ketu urrejtje.Si tu themi faleminderit qe na pushtuat dhe na vrate.?
Po Skenderbeu 25 vjet rrjeshte nuk vrau asnje nga ushtaret turq atje.? Po Sulltan Muratin kushe e vrau dhe perse e vrane.? Edhe ketu nuk ka urrejtje.?
Korrigjim do te vazhdoje edhe me teje , Grekerit nuk pasken qen armiqte te shqiptarve po perse e dogjen Jugun e shqiperis .Edhe per keta nuk paska asnjefare urrejtje. Vazhdojme me tej edhe per luften e dyte Botrore. Si tut hemi. Gjermai nuk ishte “pushtues” pore ca te “shashtisur” dolen dhe I zune rrugen dhe keshtu ata vrane shqiptaret. Madje ben edhe 4 Shkurtin.
Se cfare I ka gjhetur keta analiste te tipi Mustafa Nano une nuke e dije vcse Mustafai ka kohe qe ka devijuar nga Mustafai.
Te gjith keto shtet rreth e qarke shqiperis jane te interesuera qe te korrigjojne historin.Po perse.Ato vetem na kan pushtuar, ndersa neve askende nuk kemi pushtuar.Pra si te tille ne nuk kemi interesim te korrigjojm historin ne raporet qe kemi me fqinjet tane. Ata asnjehe nuk erdhen si miq ne vendin ton pore si pushtues bile edhe te eger.
Mbaj mande nga Historian. Ne Konferencen e Pqes ne Paris, pas luftes se dyte botrore shqiperis ju kerkua qe te firmoste marrveshjen e paqes me objesioni qe asnjehe te mose behet ndryshimi I kufijve me dhune. Dije mire qe nje gje te tille nuk e ka firmosur Enver Hoxha ne ate Kohe me preteksti ,objektiv se shqiperia ka gjysmen e tereitorit jashte kufijve te vete. Pra edhe mali I Zi nje shtet me 200 000 banore eshte I interesuar te beje korrigjiomin e historis pervec ne shqiptarve.
Ne nuk munde tu themi qe shqiperia I priti pushtuesi me lule kure erdhe dhe kur iken. Kjo nuk munde te behet. Nje historian gjerman para pake vjetsh tha:(me falni ja kam harruar emrin)- Kujdes ju qe kerkoni te korrigjoni historin, ne gjermanet nuk erdhem atje si baballaret e kombit pore si pushtues.”
– Ne se I themi grekreve te pa bese kete nuk e themi nga inati pore historia e ka vertetuar kete pabesi qe ne luften e Trojes.
– Ne se u thjmi turqeve “abnadollak” ket e ka vertetuar koha. Evropa kishte dy perandori. Perandorin Hezburge , dhe perandorin Turke. Ne te gjith ato vende ku kane sunduar Hezburget kemi shtete, kemi civilizim, kemi perparim. Ne te gjitha vendet ku kan sunduar perandoria turke. Ndryshojme si nata me dite. Jemi vrastar, urrejme, vellavrase, gjuha e urrejtjes eshte e kultivuar per 500 vjet rrjesht dhe mbi kete urrejtje jane bere edhe pushtimet.
– Ne se themi “shqau I urryer” kjo eshte shume e sakte. Vetem nje shtet fashist arrin te beje ato masakre qe beri ne Kosove.Vetem nje shte I urryer dhe gjenocidal ne funde te vitit 2000 arrin ne keto permase antinjerzore. Dhe neve ti themi Brravo. ? O Muc Nano a je gjall a ke vdekur more burre!
Ne asnje tekst historie , apo cfare do teksti nuk kam pare te thuhet greku i pabese, apo shkjau i urryer, madje as turqit anadollake, keto i shpik vetem nje mendje djallezore dhe fodulle e nje provinciali si Muc Nano qe ka ardhur ne qytet 50 vjec e do te beje sa me shume karriere e te degjohet. Po ama ne librat e historise nuk jane shkruar bemat qe jane bere ne kurriz te popullit shqiptar nga fqinjet. Edhe ne mund te kemi vepruar ndonjehere keq, por as nuk llogaritet me ato qe kane hequr ne kurriz shqiptaret. Dhe shumica e te keqijave qe jane bere ne kurriz te popullit tone nuk jane shkruar edhe pse te dokumentuara. Madje as Enveri qe kapardisej si i forti i botes nuk i shkruante se nuk ia mbante. Te them nje shembull, me rastin e 50 vjetorit te Pavaresise doli ne album dhe ne mes te te tjereve nuk ishte nje patriot si At Stath Melani i Permetit, qe luftoi per pavaresine e SHqiperise dhe greket e vrane dhe ia ekspozuan koken ne Janine, po ishin vene ca permetare grekofile. Po sa gjera ka te tilla jane fshehur. Prandaj or Muc mbylle ate goje te helmatisur
Edhe une jam ne nje mendim me parakomentuesit qe gazetari M.Nano,ti konkretizoje,se ne c`text historie botuar ne republiken e Shqiperise ka gjetur shprehjet “Turqit anadollake”,Greket e pabese” “shkjau i urryer” e te mos flase kodra paS BREGUT.
Jam dakord me anlizen rracionale te Nanos. Jo vetem per Shqiperine dhe shqiptaret, por kjo duhet te jete setence per gjithe popujt “sherxhinj” te ballkanit qe aspirojne per nje civilizim europian .
“Grekët e pabesë”, “turqit anadollakë”, “shkjau i urryer”, dhe “shqiptarët e egër”
——–
@ Dita, ju lutem rregullojeni titullin. Krijon keq-kuptime per nje gazetar te nderuar. Keshtu s’na lini zgjidhje por ta marrim ne Lexim te drejte. Ate titull – sic ka dale me thonjeza- e mora nga Blogu im (ku kam vene artikullin) e sic doli ketu. Prandaj jane thonjezat per te thene: “shkjau i urryer” eshte me teper nje eufemizem qe ilustron nje mentalitet, (Sesa gjindet tek Historia, Klasa 8-te, fq 55.)
Kjo s’eshte serioze, ne pak na duhet per sherr le me te beni gabime te tilla.
Mucin e keni lead-writter, fjalet e keni per detyrim te mos ja ndryshoni. Jo se duhet sh. mund te kuptojme qe “muci” nuk eshte aq naiv, por prape rregullat jane rregulla.
Miqesisht e me respekt, por per nje Gazete ky eshte gabim sh. serioz.
—
“Grekët e pabesë”, “turqit anadollakë”, “shkjau i urryer”, dhe “shqiptarët e egër”
Une nuk e kuptoj se cfare i pickoi disave ketu qe hidhen dhe ofendojne origjinen e autorit dhe vete ate. Skrapari ka nxjerre njerez shume te nderuar ne historine e Shqiperise dhe autori ben pjese ne te.
PAB, a mund ta jepni referencen e sakte te botimit ? Cilet jane autoret dhe ne c’vit eshte botuar?
po mire dakort qe ti rishikojme tekstet shkollore se thote gerqia dhe serbosllavia ,per te mos nxitur frymen e urejtjes ndermjet popujve,por e verteta nuk mund te mohohet dhe te tjetersohet,dhe fqinjet tane duhet te shkruajne ne tekstet e librave shkollore te tyre qe ,janina ,e cameria jane toka shqiptare,qe novi pazar,sanxhaku,shkupi,podgorica kohe perpara i perkisnin,shqiperise,qe ne teritoret shqiptare te serbosllavise dhe te gerqise eshte ushtruar genocid kundrejt popullates shqiptare ,po ti mohosh keto fakte quhet negacionizem,eshte njesoj sikur te mohosh holokaustin e hebrejve gjate luftes se 2boterore,prandaj duhet reciproritet ne keto gjera,greket ndertojne vareza e kisha e shkolla ne shqiperi e car u do qejfi,po shqiptaret pse si lene te ndertojne varezat e ne cameri e shkolla e tu njohin te drejtat e tyre.
Zoti Nano,
Ne radhe te pare, duhet te dish se historia nuk eshte nje shkence ekzakte dhe jo vetem ne tekstet shkollore te vendeve te ndryshme por edhe ne revistat shkencore te atyre vendeve ngjarjet dhe problemet historike trajtohen pergjithesisht nga kendveshtrimi i shkruesve te historise. Ka vetem nje pwrjashtim ne rastin e vendeve te mundura qe ato censurohen nga fituesit, por Shqipwria nuk eshte vend i mundur as i pushtuar.
Se dyti, ne qofte se ti ose ministrja Nikolli mendoni se u lejohet grekeve te na keshillojne per tekstet tona te historise a nuk duhet vene kjo mbi baza reciprociteti?
Por nuk besoj, duke u nisur nga pervoja e 23 vjeteve te fundit, qe qeveria ne Tirane ta kete guximin te kerkoje reciprocitet.
A ke idene se si ua shpjegojne gjeografine e Shqipwrise femijeve ne shkollat greke? A e di ti se greket flasin jo vetem per Skraparin tend si pjesw e Greqise se lashte, por edhe per territoret deri ne lumin Drin, duke unisur nga nje emwrtim administrativ romak Illyria graeca, qe do te ishte njelloj si te pretendonin shqiptaret se tere Greqia, deri ne Peloponez,
eshte Shqipwri vetem pse nw nje ndarje administrative romake tere Ballkani perendimor u quajt provinca e Ilirise.
Une nuk di ne se ti shkon ndonjehere ne internet (Wikipedia), por aty gjen shtremberime sa absurde aq edhe qesharake te historise serioze boterore (jo tw asaj shqiptare qe ti mund ta kesh zet) ne mbeshtetje te pretendimeve absurde dhe qesharake te Megaliidhese, jo vetem ndaj Shqiperise por edhe ndaj vendeve te tjera si Maqedonia dhe Bullgaria
Shqiptaret nuk duhet ta lene historine e Shqiperise te behet ne Athine.
Ne Arbereshet ose Arvanitasit kemi qen miq me te gjith qe ju permendni,pervecse pushtuesve turq?Natyrisht tashme kemi nje gjenerate qe esht krejtesisht e pafajshme,ne lidhje me pushtimin!!Historia dhe historianet duhen ti kthehen realitetit,dhe jo tendences te ekstremit nacionalist,ku te demtojme nje popull qe ka luftuar per te drejten e tij kulturore shum mij vjecare,qysh nga lindja e Jezukrishtit!
Islami ne gjith Trojet Arberore esht i ardhur si ideologji,por gjithsesi ne gjith ballkanin!
Pra mos u turemi miqve te vjeter,si Greqise,Serbise,Bullgarise,Kroacise ku besojne tek Krishterimi pothuajse teresisht!
Fajtore jan vete Shqiptaret,ku pothuajse 560 vjet ne kete kontinent,akoma nuk arijne te integrohen ne kulturen e Arberise se dikurshme te pushtuar tashme nga nje ideologji e ardhur nga nje kontinent tjeter aziatik!!
Urime z. Nano si nje njeri qe pak a shum i pershtatesh krishterimit,dhe je integruar ne Te!!
Ta kam thene qe je nje perzierje, nje lloj ortodoksi filogrek+ sllav i felliqur, qe ke lindur dhe je rritur ne Shqiperi.
Ndaj, kur gjen rast, ashtu si padashur kerkon te hedhish pak helm heleniko-sllav.
Ç’kerkon te thuash ti qen-dhelper me shprehjen idiote se
” Fajtore jan vete Shqiptaret (e thekson), ku pothuajse 560 vjet ne kete kontinent(?!), akoma nuk arrije te integrohen ne kulturen e Arberise se dikurshme te pushtuar tashme nga nje ideologji e ardhur nga nje kontinent tjeter aziatik”?!
Mos valle kerkon t’i quash shqiptaret ardhacak ti sherbetor i agimit te zi?!
ne deri dje shanim saline dhe qeverine e tij si servile e te shitur te athina e beogradi ,shenjat tregojne se qeveria rilindasit mavri edvin rama eshte me servile kundrejt athines,boll te shikosh rilindjen qe eshte plot me greke e filogrek.
Sa per hyrje,Nuk besoj qe keto perpjekje per te rishikuar historine mjaftohen vetem me ndreqjen e ca epiteteve.Ceshtja eshte shume me serioze dhe pergjysem z.Muçi ka te drejte.Ne kemi nje histori te paplote,ca per fajin e studjuesve/shtetit qe nuk financon kerkimet e me teper fajin e ka zallamahia 20 vjeçare e partive,qe kundershtine e tyre e shtrijne mbi afatin kohor te ekzistences se tyre.Historia e mire nuk behet me tifozllek.Une kam qene shume i dhene pas historise,jam edhe sot,kam marre pjese ne konkurse,po te mos isha ngutur per emigracion do kisha mbaruar edhe per histori.Sapo kisha dale oficer,u be nje pervjetor i renies”heroike”te ca ballisteve dhe foli komandanti i brigades ne nje kinema.U thane gjithe ato heroizma,me data dhe vende;gjera te padegjuara ndonjehere.Beja pjese ne shtabin e brigades,te nesermen takoj komandantin dhe ne bisede e siper i them me shaka se nuk bente vaki te dinte ndokush me teper se une mbi historine e betejave luftarake(nastradinet ketu duhet te dine se betejat e L2B studjoheshin me imtesi ne shkollat ushtarake),si ishte kjo puna e ketyre heronjve balliste,se une kisha dhe babane nga ajo zone dhe ai nxorri trima balliste nga disa zona qe s’kane pasur asnje ballist te vetem.Komandanti ia shkrepi nje te qeshuri,po mi dha njeri nga ata te Ballit mo,si erdhen punet sot,Luften e paska fituar Balli..Pra,pikesepari,ne duhet te “nenshkruajme”nje marreveshje midis nesh shqiptareve per te mos i indoktrinuar shkollaret me dokrra.Ndersa me fqinjet duhet te jemi me pak doreleshuar.Dhe ja pse!Turqia ishte perandori,ajo perdori fene islame si flamur religjoz e moral per pushtime,por nuk u mjaftua me kaq.U bene luftera,lufterat jane krime ne vetvete.Kjo nuk mund te tolerohet,sikur i fale tjetrit nje gol ne avantazh.Para tyre serbet pushtuan deri ne Jug,ato ishin pushtime barbare.Per serbet kjo mund te quhet periudha e lavdishme e car Dushanit,per ne ishte periudhe nen sundimin e pushtuesit sllav.Nuk ka sesi te biesh ne nje mendje,jane gjera diametralisht te kunderta.Natyrisht,ne 500 vjet hegjemoni anadollake(ky epitet vjen nga Anadoll,Turqi e Vogel,nga ku vijne fiset turke dominatore-nuk eshte sharje)do kishte edhe marreveshje,sepse kjo eshte karakteristike e perandorive.Nuk ekzistonte nocioni i shtetit-komb.Siç thote me lart PAB,psh edhe Anglia e pushtoi Indine, Australine,Kanadane,por keto vende njohin edhe sot mbretereshen si sovranen e tyre.Eshte anormale po ta gjykosh thelle,por ja qe brezat evolojne,mjere kush e kaloi ne eshtra periudhen e hekurit.Po ashtu edhe me greket,ata madje pranojne rolin e madh te arvanitasve ne revolucionin grek,por nuk pranojne qe arvanitasit jane shqiptare.Tek ballorja e parlamentit grek jane te shenuara viset shqiptare te pushtuara gjate L1B,ato shkrime u shiten grekeve te sotem si amanete;pra,nuk ka sesi te biem dakord me greket per kete pozicion;per ne eshte shembull shovinizmi,per ata eshte amanet i te pareve.Duket qarte se keto”korrigjimet”- marreveshje mbi historine,behen ne emer te nje fqinjesie te mire,pra,per hir te kesaj fqinjesie te mire retushohet edhe historia dhe jo e kunderta,qe dmth ne emer te nje historie te vertete te permiresojme edhe marredhenet fqinjesore.Dmth te leme pas faktet dhe shembujt e vertete historike dhe hajde te shkojme mire qe keto gjera te mos ndodhin me.Nqs udheheq ky sens,atehere i bie politikes dhe diplomacise te intensifikoje perpjekjet,LERENI MENJANE historine.E keqe apo e mire,e hidhur apo e embel,ajo duhet ti qendroje besnikerisht te vertetes,ashtu siç gjerat kane ndodhur,ne kohen dhe specifiken e caktuar.Ndryshe po perqeshim veten me nje komedi te sajuar,si puna e komandantit qe mbajti nje ore referat mbi heronjte balliste qe nuk kishin ekzistuar.